Logga in

ID Identity söker Sales Executive

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Vill du bli en del av ett slagkraftigt försäljningsteam hos en av Europas ledande tillverkare av profilkläder?

ID® IDENTITY SÖKER SALES EXECUTIVE TILL SVERIGE

Du blir en del av vårt försäljningsteam, som aktivt bidrar till att stärka ID®:s position på marknaden för profilkläder och utveckla kundanpassade lösningar och koncept. I arbetet som Sales Executive får du en central roll och samarbetar nära med din svenska kollega

Arbetet/ansvarsområden:

  • Du brinner för B2B-försäljning och att utveckla både befintliga och nya kunder i ditt område
  • Du har förmåga att kontinuerligt utvärdera de erhållna resultaten
  • Du är öppen, utåtriktad, förtroendeskapande och kan alltid ge kunderna allra bästa service – på alla nivåer
  • Du känner dig bekväm i korselden mellan återförsäljare och stora industrikunder och har djup kunskap om utvecklingen av båda
  • Du är nytänkande och vågar utmana både nya och befintliga kunder
  • Ditt arbetsområde är i huvudsak Götaland/Svealand, men turer till övriga Sverige kommer förekomma då och då

Din profil/din kompetens:

  • Erfarenhet av försäljning inom B2B, med krav om kunskaper inom textil- och profilbranschen
  • Erfarenhet av att utarbeta handlingsplaner för såväl befintliga som nya kunder, och att utvärdera resultaten
  • Erfarenhet av att besöka slutkunder och förstå verksamheten och kundens behov
  • Din arbetsstil kännetecknas av idoghet, struktur samt resultatskapande vinnarmentalitet
  • Du är nytänkande och brinner för att ge kunderna råd och information om ID®:s produkter
  • Du har en positiv livssyn, är öppen och tillmötesgående
  • Du är en stabil person, som kan hålla fokus både i medgång och motgång
  • Du är van vid att resa

Vi erbjuder
Du erbjuds en spännande, ansvarsfull anställning i ett välkonsoliderat växande företag. Du får möjlighet att påverka och att sätta din prägel på ett företag med korta beslutsvägar. Du blir samtidigt en del av ett företag med stort engagemang och sammanhållning i en inspirerande miljö med modernt och nybyggt huvudkontor.

År du intresserad?
Kan du känna igen dig själv i ovanstående, välkommen att skicka din ansökan till

https://www.id.dk/se/om-id/bli-en-del-av-id/sales-executive-till-sverige

Vi ser fram emot att få ditt CV så snart som möjligt

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.