ICA Reklam söker formstark originalare

Är du formstark med förmåga att leverera kvalitet – i tid – även under ändrade omständigheter? Här söker vi dig med minst 2 års relevant erfarenhet, som arbetat i projektform och har goda färdigheter i Adobe Creative Suite för Mac. Om du är rätt för oss så kan uppdraget på en av Sveriges största inhousebyråer – ICA Reklam i Kungälv – starta i slutet av augusti.

I ditt uppdrag som originalare så kommer du att;

  • omsätta skiss/manér/mall eller manus till färdigt original (tryckt och digitalt) utifrån valda medier och med rätt teknisk kvalitet.
  • säkerställa ICAs grafiska manual, varumärkesplattform, formatstrategi & relevanta manér utifrån valda medier liksom stämma av form, layout och innehåll med kollegor och grafiskt ansvariga.
  • bidra med kreativa idéer, göra uppföljning (till exempel kvalitetssäkring och tidredovisning) och beställa bilder av bildgruppen.

Vårt erbjudande; en givande tjänst för dig som är såväl kreativ som formsäker – och trivs i samspelet med andra. Hos Proffice får du dessutom en tillgänglig konsultchef, sedvanliga personalförmåner och en attraktiv erfarenhet i ditt personliga CV. Låter det här som något för dig? Då hoppas vi redan på din ansökan.

  • För den här tjänsten ser vi gärna att du bifogar arbetsprover (eller länk till arbetsprover) i din ansökan.

Uppdragsgivare: Proffice Sverige AB

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid 8-16:30, för start 23 augusti och till 31 december (med möjlig förlängning).

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Mathilda Sebelius | mathilda.sebelius@proffice.se |

Kvalifikationer:
Här behöver du eftergymnasial utbildning inom grafisk produktion (eller motsvarande arbetslivserfarenhet), minst 2 års relevant erfarenhet som originalare, erfarenhet av kreativt arbete i projektform (i samverkan med till exempel AD, copy och/eller projektledare) liksom goda färdigheter i Adobe Creative Suite för Mac. Det är plus om du har erfarenhet från byrå, löpande produktion (direktreklam) och/eller färdigheter i EpiServer, Google Analytics, CSS och html.

Som person är du formstark med given förmåga att hitta rätt layout inom satta ramar. Du trivs med arbete i projektform, har lätt för att samarbeta liksom du är självgående och flexibel. Vi tror att du är noggrann, har förmåga att leverera med kvalitet även om omständigheterna ändras. Är du dessutom service minded och positivt lagd så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Proffice är ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag med över 10 000 anställda på omkring 80 kontor i Norden. Vi är en del av det globala HR-tjänsteföretaget Randstad. Som konsult hos Proffice är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver detta får du dessutom en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig möjlighet att forma din karriär så som du vill. Som konsult hos oss får du alltså en mängd karriärmöjligheter, du möter olika företagskulturer och får erfarenhet från många branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV.

Nystartad grafisk koncern gör nytt förvärv – söker vd och fler bolag att köpa

Print group

Växer med ytterligare en grafisk verksamhet i samma koncern.

redaktionen@branschkoll.se

Lagom mix i marknadsföringen skapar bäst effekt – visar ny svensk forskningsrapport

100 watt 1800

Vilken typ av kommunikation driver bäst effekt? Här är svaret och marknadsföring offline står starkt. Mycket starkt.

redaktionen@branschkoll.se

Svensk bild-app med eget tryckeri i samarbete med telekombolag

Når 29 miljoner användare genom partnerskapet.

redaktionen@branschkoll.se

Detta är en fossilfri transport

Postnord leverans 1800
Ämnen i artikeln: Postnord

Branschöverenskommelse definierar konceptet – ska eliminera otydliga och missvisande miljöpåståenden.

Ämnen i artikeln: Postnord
redaktionen@branschkoll.se

Postnord först med Svanenmärkta e-handelstransporter

Postnord svanen
Ämnen i artikeln: Postnord
Ämnen i artikeln: Postnord
redaktionen@branschkoll.se

Pressbyråns affischer blev viral succé

Pressbyran Kanelkampanj 2023 1800

Pressbyråns senaste kampanj för kanelbullens dag blev en total succé. Först stals affischer på stan – nu säljs en kollektion på auktion.

Resumé skrev i förra veckan om kampanjen som ”utsatts för stöldvåg”.  Byrån Åkestam Holst hade gjort en pastisch av fransk parfymreklam och det gillades av passerande som helt enkelt tog med sig affischerna hem.

– Responsen har varit fantastisk, även med Pressbyrå-mått mätt. Många kunder har hört av sig och efterfrågat materialet eller de digitala filerna för att kunna skriva ut själva. Att våra utomhusaffischer är så här heta är ovanligt även för oss, säger Lennart Schultz, marknads- och kommunikationschef på Reitan Convenience Sverige till Resumé.

Säljs på Tradera

Nu säljs de fyra motiven på Tradera – tryckta exklusivt och inramade för att kunna hängas upp på väggen direkt. Pengarna från det vinnande budet doneras till Håll Sverige Rent.

Du hittar auktionen här.

Tomma ramar pa tunnelbanan 1800
Tomma ramar i rulltrapporna. Bild: Pressbyrån
redaktionen@branschkoll.se

Plockmatic anställer marknadschef

John Elliot 20230926 135851987 iOS 1800
Ämnen i artikeln: Plockmatic

Plockmatic Group har utsett John Elliot att ansvara för koncernens marknadsföring.

Rekryteringen sker i en viktig fas för företaget som fortsätter att expandera globalt, skriver man i ett pressmeddelande.

John Elliot har över 17 års erfarenhet av B2B-marknadsföring och kommer senast från en roll som marknadschef på 3nine AB.

– Jag ser fram emot att bidra till företagets globala expansion och stärka dess varierade varumärkesportfölj, säger John Elliot.

Ämnen i artikeln: Plockmatic
redaktionen@branschkoll.se

Visual Art tecknar avtal med Alko för digitala skärmar i butik

Visual art 1800
Ämnen i artikeln: Visual Art

Visual Art har ingått ett avtal med Alko, den finska statsägda alkoholförsäljaren, för att modernisera och förbättra företagets digitala medienätverk i butikerna. Avtalet, som har ett årligt värde på cirka 150 000 euro, kommer att se Visual Art konvertera 200 digitala ytor i 72 butiker över hela Finland.

– På bara fyra veckor kunde vi konvertera 200 digitala ytor i 72 butiker över hela Finland till Signage Player, säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art Group i ett pressmeddelande.

Visual Art kommer att hantera underhållet av det digitala medienätverket och vidareutveckla mjukvaruplattformen Signage Player, medan Fite (som man vann upphandlingen tillsammans med) tar ansvar för utrustningsunderhåll och nya skärminstallationer.

Ämnen i artikeln: Visual Art
redaktionen@branschkoll.se

Zetadisplay förvärvar österrikiska Peakmedia

Malmö-baserade Zetadisplay har köpt Peakmedia, ett framstående digital signage-företag i Österrike. Affären, som finansieras genom Zetadisplays befintliga lånefaciliteter, syftar till att stärka företagets närvaro i DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz).

Zetadisplays vd, Per Mandorf, framhåller att förvärvet kompletterar företagets tillväxtstrategi i DACH-regionen. Peakmedia, som har kunder även i södra och östra Europa samt på Balkan, tillför en attraktiv kundportfölj och möjligheter till gemensamma tillväxtinitiativ.

För Peakmedia är affären en del av deras tillväxtstrategi och en möjlighet att stärka sin marknadsposition. Företaget kommer initialt att fortsätta under sitt nuvarande varumärke som en del av ZetaDisplay.

Peakmedia grundades 2012 och har nu cirka 9.000 aktiva licensierade installationer. De erbjuder en rad tjänster som spänner från konceptdesign till installation och innehållsproduktion inom digitala skyltar enligt ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se

Allt tuffare läge för nyhetstidningar på papper

Dagstidning

Kvällstidningarna slutar med söndagstidning på papper – och i glesbygden är den helt på väg bort. Slutet för nyheter på papper närmar sig. Vissa aktörer håller hårdare i papperet än andra.

redaktionen@branschkoll.se