Logga in

ICA Gruppen söker Campaign Builder

11 december, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Det här är ditt blivande jobb
Nu förstärker vi vårt härliga team av Campaign Builders för ICAs riktade marknadsföring! Gillar du som vi att nörda i databaser, prata SQL flytande och utveckla tekniken som skapar riktigt bra kampanjer? Då är du som klippt och skuren att bli vår kollega!Som Campaign Builder har du möjlighet att vara del i många sammanhang, allt från att initiera och delta i utveckling av både plattformen och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga kampanjer – både nya och förbättra / förvalta det som finns. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor på ICA Reklam – från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.

Du är också ICA Reklams specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av ICA Sveriges kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och mediaval.Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med att omvärlden och ICAs övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.Och sist men absolut inte minst är vi väldigt stolta är vi över vårt grymma samarbete i teamet och med våra kollegor! Vi hjälper varann, planerar och prioriterar, diskuterar problemlösning och genomför uppdrag tillsammans. Men, vi jobbar också med tydlig ansvarsfördelning där vi kan vara självgående, driva och ta eget ansvar för våra enskilda ansvarsområden.

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Visste du att ICA Reklam inte bara är Sveriges största inhousebyrå? Vi är faktiskt Sveriges största reklambyrå. Här möts en härlig blandning av personligheter, som alla delar ICAs sunda grundläggande värderingar. Tillsammans har vi en unik ICA-kunskap och vi gillar att utvecklas. Det ger oss modet att stå upp för våra idéer och oss själva. Allt det här gör det lätt att känna stolthet över det vi gör, vilka vi är och vad vi står för. Här skapar vi tillsammans kommunikation åt våra kunder, som ofta är ICAs butiker, så att de ska kunna nå ut med rätt budskap i rätt kanal vid rätt tidpunkt. Det är så vi bidrar till att göra varje dag lite enklare.

Vem är du?

  • Vi söker dig som har en akademisk utbildning och/eller annan relevant erfarenhet av marknadsföring med teknisk inriktning.
  • Vi söker dig med minst 5 års arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser.
  • Du har lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.
  • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Teknisk kompetens:

  • 3-5 års erfarenhet av att jobba med och i databaser
  • 3-5 års efterenhet av SQL

Meriterande kompetenser:

  • Vi ser gärna att du är van att arbeta i agila processer.
  • Erfarenhet av CRM-arbete / Marketing Automation är önskvärt

Personliga egenskaper

  • Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i städigt pågående utvecklings- och förändringsarbete.
  • Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga.
  • En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och grottar gärna ner dig för att förstå eller lösa en uppgift.
  • I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera
  • Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt.

 

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Arctic med nytt is-vitt papper

Efter White, Highwhite och Ivory kommer nu Ice i Arctic Papers serie Arctic Volume. (mer…)

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian. (mer…)

Alsander och Stålhäll ska leda Brandfactory efter rekonstruktionen

Brandfactory har avslutat sin rekonstruktion och Martin Alsander tar över som koncernchef.

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker. (mer…)

Så påverkar Coronaviruset branschen

Coronavirus är egentligen en grupp av olika virus, det senast upptäckta viruset heter Novel coronavirus 2019 (2019-nCoV). Namnet kommer från latinets ord för krona ”Corona” eftersom viruset påminner om just en krona. (Bild virus: WHO)

I skrivande stund är över 60.000 bekräftat smittade av Coronaviruset och över 1.300 av dessa har lett till dödsfall. Viruset har dominerat mediebevakningen världen över de senaste veckorna, allmänheten är orolig och många drar sig för att resa till framförallt Kina, men även Asien generellt. Men hur påverkar viruset vår bransch?

Kraftigt ökat intresse för information om hållbarhet och det tryckta mediet

Niklas Bille var snabb med att börja använda information om det tryckta mediets hållbarhet från Two Sides – som bland annat tagit fram en broschyr om myter och fakta kring tryck och papper. (Bilder: Two Sides Nordics)

Two Sides, som informerar om det tryckta mediets hållbarhet, blir allt mer aktiva i Norden. Nyligen öppnade man upp för lokala företag att bli partners och har redan fått med sig elva företag i Norden och Baltikum – varav tre svenska och fyra norska tryckerier. (mer…)

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Jasmine Jilltoft och Anna Pramborn som ska jobba på Scanlux nyetablerade kontor i Helsingborg.

Danska förpackningsaktören Scanlux Packaging öppnar kontor i Helsingborg.

Strejken är över: Finska pappersindustrin har ett nytt kollektivavtal

Nu kan papper lastas igen i finska hamnar. (Bild: Wikimedia Commons, Hummelhummel [CC BY-SA])

Den finska strejken i pappersindustrin är över. (mer…)

Komori utökar med efterbehandling inom civitryck – förvärvar MBO

Japanska Komori utökar sin produktportfölj med falsmaskiner genom att förvärva tyska MBO. Detta betyder att MBO gör ett nytt försök att sälja verksamheten. (mer…)