Fjärås

Hot Screen söker medarbetare till digital Prepress – Original 

Här är jobbet för dig som vill arbeta med produkter av hög kvalitet, trevliga kollegor och en organisation att vara stolt över! 

Som medarbetare i vårt Original team kommer du att arbeta i vår verksamhet som ligger i Fjärås, strax söder om Kungsbacka.  

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att behandla beställningar från kunder, lägga in dessa i systemet och färdigställa loggan inför tryck. Viss kundkontakt kan förekomma både på mail och telefon.  Du jobbar i ett team på 4 där vi alla hjälps åt och jobbar mot samma mål. 

Vi söker dig som är som är självgående, driven, utåtriktad, och är en teamplayer. Arbetet inom Original kräver att du är glad, trevlig, noggrann och stresstålig.  

Meriterande är branschkännedom; programmen vi arbetar i är Illustrator, Photoshop samt Hansa.  

Tjänsten är heltid. 
Tiderna är för närvarande: Mån.-Tors.  08:00-16:30 Fre. 08:00-15:30  
 

Vi erbjuder ett stimulerande jobb i nya fräscha lokaler i ett tryggt och framåtdrivande företag med en uttalad ambition att expandera. Du kommer vara del av en modern organisation som präglas av korta beslutsvägar, högt i tak och god sammanhållning. 

Ansökan 
Har du frågor gällande tjänsten & ansökningar ta kontakt med Digital Prepress chef – Vicky Wallin, se kontaktinformation nedan: 

Mail: vicky.wallin@hotscreen.se 

Ansökan vill vi ha in senast 10/6–2022, för detta krävs ett personligt brev, samt CV.  
Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. 

Hot Screen är idag Nordens ledande tillverkare av värmetransfer. Sedan starten 1991 har vi tillverkat marknadens bästa värmetransfer till lägsta möjliga pris med stort fokus på kundrelationer och låg miljöpåverkan.  

Vår anläggning i Fjärås har en högteknologisk produktion med eget reningsverk samt en automatiserad process som ger en ren produktion längs hela kedjan. 

Välkommen med din ansökan. 

 www.hotscreen.se 

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons