Hot Screens futuristiska showroom blir länken mellan Fjärås och Europa

Showroom
Philip Tornberger som jobbar med webb och marknad på Hot Screen är redo att spela in filmer till Onlinemässan i det nya showroomet som han varit med och tagit fram.

I dagarna invigde Hot Screen sitt nya showroom med att spela in filmer inför Nordic Profile Fair. Showroomet är ett showroom i tiden och för framtiden utrustat med allt som behövs för att kunna göra grymma videopresentationer och hålla både digitala och fysiska möten.

Projektledare för det nya showroomet har Philip Tornberger på Hot Screen varit, han berättar för Branschkoll:

– Vi har byggt ett nytt showroom som vi tänker skall användas vid kundmöten på plats hos oss eller för digitala möten och mässor. Därför har vi redan från starten valt att satsa på att digitalisera rummet, med två stycken 4K videokameror och ett mixerbord där man enkelt kan styra vilken kamera som skall visas.

För att få allt på plats har man samarbetat med Ratius Mässbyrå som hjälpt till med att skapa ett rum som lämpar sig just för att spela in film och hålla utbildningar. Men som såklart även fungerar utmärkt vid fysiska möten.

Tanken är att det ska motsvara en fysisk mässmonter

Premiär för nya showroomet, filmer spelas in till Onlinemässan, framför kameran ser vi Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson berätta om värmetransfer.

– En av tankarna med rummet var att det skulle motsvara en fysisk mässmonter. Därför har vi valt att efterlikna den montern vi normalt sett har på våra fysiska mässor. I montern har vi valt att visa våra olika varianter av värmepressar så väl som vårt utbud av värmetransfer, förklarar Philip Tornberger.

Och vad passar bättre med en ”fysisk mässmonter” med digitala tillbehör inför den stundande Onlinemässan som PWA anordnar. Och det var just det här som blev premiären för det nya showroomet där man nu spelat in fem filmer till mässan.

En viktig pusselbit i kommande europasatsningen

Det nya showroomet har varit inplanerat ett tag, men pandemin har påskyndat processen och nu ser man det som en viktig pusselbit för att nå ut i Europa.

– Redan när vi byggde ut vår fastighet förra året planerade vi för bygget av detta rummet, men projektet påskyndades av pandemin och för att vi skulle ha möjlighet att medverka på digitala mässor. Vi ser stora möjligheter i att använda rummet för digitala kundbesök, där det av geografiska skäl inte är möjligt att träffas, berättar Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson och fortsätter:

– Speciellt viktigt blir detta i vår kommande europasatsning. Sedan tre år tillbaks har vi verksamhet i Finland. Där har vi haft en bra tillväxt och nu har vi anställt ytterligare en säljare. Nästa steg är Norge där vi tänker oss ett liknande upplägg. Efter detta är övriga Europa vårt självklara mål, och redan nu smygstartar vi med digitala marknadsföringskampanjer för att öka vår digitala närvaro och driva trafik till vår hemsida som redan finns på fyra språk.

”Digitaliseringen är en självklarhet”

– Vi ser digitaliseringen som en självklarhet i vår verksamhet och har under många år satsat på olika digitala lösningar i form av marknadens bästa webbshop, EDI-lösningar, automatiseringar av hela beställningsflödet, egenutvecklad app för logistiklösningar med mera. Med detta rum är vi rustade för framtiden, avslutar Fredrik Axelsson.

En översiktsbild av Hotscreens nya showroom, kameror, ljussättning, maskinpark och digitala hjälpmedel kommer samman i ett modernt showroom.
Bild tagen från andra hållet.

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se

Marabu förvärvat av japansk tillverkare av screentrycksfärg

redaktionen@branschkoll.se