Hot Screens futuristiska showroom blir länken mellan Fjärås och Europa

Showroom
Philip Tornberger som jobbar med webb och marknad på Hot Screen är redo att spela in filmer till Onlinemässan i det nya showroomet som han varit med och tagit fram.

I dagarna invigde Hot Screen sitt nya showroom med att spela in filmer inför Nordic Profile Fair. Showroomet är ett showroom i tiden och för framtiden utrustat med allt som behövs för att kunna göra grymma videopresentationer och hålla både digitala och fysiska möten.

Projektledare för det nya showroomet har Philip Tornberger på Hot Screen varit, han berättar för Branschkoll:

– Vi har byggt ett nytt showroom som vi tänker skall användas vid kundmöten på plats hos oss eller för digitala möten och mässor. Därför har vi redan från starten valt att satsa på att digitalisera rummet, med två stycken 4K videokameror och ett mixerbord där man enkelt kan styra vilken kamera som skall visas.

För att få allt på plats har man samarbetat med Ratius Mässbyrå som hjälpt till med att skapa ett rum som lämpar sig just för att spela in film och hålla utbildningar. Men som såklart även fungerar utmärkt vid fysiska möten.

Tanken är att det ska motsvara en fysisk mässmonter

Premiär för nya showroomet, filmer spelas in till Onlinemässan, framför kameran ser vi Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson berätta om värmetransfer.

– En av tankarna med rummet var att det skulle motsvara en fysisk mässmonter. Därför har vi valt att efterlikna den montern vi normalt sett har på våra fysiska mässor. I montern har vi valt att visa våra olika varianter av värmepressar så väl som vårt utbud av värmetransfer, förklarar Philip Tornberger.

Och vad passar bättre med en ”fysisk mässmonter” med digitala tillbehör inför den stundande Onlinemässan som PWA anordnar. Och det var just det här som blev premiären för det nya showroomet där man nu spelat in fem filmer till mässan.

En viktig pusselbit i kommande europasatsningen

Det nya showroomet har varit inplanerat ett tag, men pandemin har påskyndat processen och nu ser man det som en viktig pusselbit för att nå ut i Europa.

– Redan när vi byggde ut vår fastighet förra året planerade vi för bygget av detta rummet, men projektet påskyndades av pandemin och för att vi skulle ha möjlighet att medverka på digitala mässor. Vi ser stora möjligheter i att använda rummet för digitala kundbesök, där det av geografiska skäl inte är möjligt att träffas, berättar Hot Screens försäljningschef Fredrik Axelsson och fortsätter:

– Speciellt viktigt blir detta i vår kommande europasatsning. Sedan tre år tillbaks har vi verksamhet i Finland. Där har vi haft en bra tillväxt och nu har vi anställt ytterligare en säljare. Nästa steg är Norge där vi tänker oss ett liknande upplägg. Efter detta är övriga Europa vårt självklara mål, och redan nu smygstartar vi med digitala marknadsföringskampanjer för att öka vår digitala närvaro och driva trafik till vår hemsida som redan finns på fyra språk.

”Digitaliseringen är en självklarhet”

– Vi ser digitaliseringen som en självklarhet i vår verksamhet och har under många år satsat på olika digitala lösningar i form av marknadens bästa webbshop, EDI-lösningar, automatiseringar av hela beställningsflödet, egenutvecklad app för logistiklösningar med mera. Med detta rum är vi rustade för framtiden, avslutar Fredrik Axelsson.

En översiktsbild av Hotscreens nya showroom, kameror, ljussättning, maskinpark och digitala hjälpmedel kommer samman i ett modernt showroom.
Bild tagen från andra hållet.
Annons

Bong Q1 – fortsätter omvandling till ett ”Light Packaging”-företag

Ämnen i artikeln: Bong
Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso säljer wellpappanläggningar i Ryssland

Ämnen i artikeln: Stora Enso

En nedskrivning på 35 miljoner euro är redan gjord och övriga förluster uppgår till cirka 55 miljoner euro.

Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso lanserar svenskt program för biologisk mångfald

Ämnen i artikeln: Stora Enso
Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt vattentåligt papper

Vattenbeständigt och återvinningsbart i systemet för pappersförpackningar.

Smurfit Kappa har utvecklat ett nytt vattentåligt papper vid namn Aquastop. Papperet är vattenbeständigt men fullt återvinningsbart ”trots” detta.

Det nya papperet ingår i företagets Better Planet Packaging-portfölj, som erbjuder det man kallar för ”hållbara alternativ till engångsplaster”.

– Vi är mycket glada över Aquastop och tror att det är ett papper som kommer att bli populärt, särskilt bland dem som transporterar varor i mer krävande miljöer, säger Lars Henriksson, vice vd för produktutveckling på Smurfit Kappa Paper Division, i ett pressmeddelande.

Papperet kommer att visas upp på Smurfit Kappas kundinnovationsevenemang i slutet av maj 2022.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ecolean får miljöutmärkelse för andra året i rad

För andra året i rad har Ecolean belönats med Platinum Ecovadis-medaljen, vilket placerar företagets hållbarhetsarbete bland de högst rankade globalt.

Globala hållbarhetsvärderingsleverantören Ecovadis utvärderar 90.000 företag från över 200 industrier och 160 länder varje år.

– Vi använder de årliga hållbarhetsbetygen från Ecovadis för att få en oberoende bedömning av det arbete vi gör och för att kunna jämföra vårt hållbarhetsarbete med andra företag. Det är med stor stolthet som vi ännu en gång är uppmärksammade bland de bästa en procenten globalt inom hållbarhet, säger Anna Palminger, hållbarhetsdirektör, Ecolean Group i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny rapport: Innovationstakten inom förpackningsutveckling måste öka

200 förpackningsexperter ger sin syn på framtidens livsmedelsförpackning. Här laddar du ner rapporten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Upprop: Två nya grafiska utbildningar – ”vi behöver branschens stöd”

Brobygrafiska kommer under kommande år ta initiativet till att ansöka om att få bedriva två nya utbildningar; Traditionellt grafiskt hantverk och en Lärlingsutbildning med inriktning tryckare.

Ansökningarna är en följd av Grafiska Företagens rekryteringsundersökning 2022 där det framkommer att branschens de kommande åren är i stort behov av kompetens – över tusen personer ska anställas fram till 2024.

Upprop utbildning – tillsammans kompetensförsörjer vi den grafiska branschen

– Som en av få aktörer kvar inom utbildningssektorn i den grafiska branschen behöver vi ta ett omtag och hitta vägar för att tillsammans med branschen bevara, utveckla och utbilda för framtiden, säger Evelina Nilsson, verksamhetsansvarig Brobygrafiska.

Nu söker Brobygrafiska företagskontakter som kan vara med och tycka till om utbildningarna samt intyga att de behövs.

– Ju fler som är med och intygar att dessa utbildningar behövs – desto större är chansen att vi med hjälp av statliga medel har möjlighet att vara med och bidra till en strategisk kompetensförsörjning, menar Evelina Nilsson.

Så om du är företagare i branschen och vet att du behöver anställa grafisk kompetens de kommande åren – se till att fylla i de här fomulären och hjälp till att skapa nya utbildningar:

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De vill plantera 2,4 miljarder träd

Kan binda in 220 miljoner ton koldioxid fram till 2032.

redaktionen@branschkoll.se

Smurfit Kappa ökar kapaciteten i Nybro

Smurfit Kappa investerar 75 miljoner kronor i sin anläggning i Nybro.

redaktionen@branschkoll.se

Arta Plast nyrekryterar

redaktionen@branschkoll.se
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]