Gå till innehållet

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Puls

Anna Benson beskriver sig själv som konstnär, författare, journalist och serie-entreprenör. Hon gav nyligen ut sin nionde bok som heter Blå kokboken II och som säljs till förmån för Prostatacancer-förbundet. Bensons målsättning med den boken är att samla in 1 miljoner kronor. Tidigare har hon också gett ut Rosa kokboken som varit till förmån för Cancerförbundet.

Och för den som känner sig hungrig så finns boken EatSweden, som innehåller tolv förbokade restaurangbesök, eller varför inte Jordgubbsboken, som avhandlar svenskens favorit-rosväxt, jordgubben.

Inlett samarbete med United Profile

Och nu vill Alltså Anna Benson göra böckerna till produktmedia. Hon har genom sitt bolag Benzer Publishing (omsatte 3 miljoner kronor 2017) nyligen blivit en av United Profiles leverantörer.

Boken kostar 225 kronor och av dessa går 100 kronor till Prostatacancerförbundet.

Att paketera business tillsammans med välgörenhet är ingen ny företeelse, nyligen så inledde tillexempel New Wave Promotion en kampanj där de sponsrar roddaren Ebba Einarssons elitsatsning. Nu tar sig boken in i utbudet av vanlig produktmedia. Kan det här bli en trend?

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll