Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Brobygrafiska

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

ISO-baserad klimatkalkylator för digitala medier kan vara klar om två år

redaktionen@branschkoll.se

Q3: Done halverade marginalen

redaktionen@branschkoll.se

Visutech stärker sitt kundcenter med nya medarbetare

Maria Brandt, Bent Wehage och Harald Myhre Berland är nya ansikten på Visutech.
Maria Brandt, Bent Wehage och Harald Myhre Berland är nya ansikten på Visutech.

Visutech har anställt Maria Brandt som ansvarig för kundcenter. Maria har tidigare jobbat inom callcenter, bemanning och senast inom facility management.

– Vi ska inte bara vara en leverantör, utan vi vill vara en partner där vi utvecklas tillsammans med både befintliga och nya kunder, säger Maria Brandt i ett pressmeddelande.

Bent Wehage kommer in med ansvar för support mot den danska marknaden och Harald Myhre Berland är ny tekniker på den norska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se

Årets marknadschef: Lina Söderqvist på Björn Borg

Aretsmarknadschef

Sveriges Marknadsförbund har utsett Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, till Årets Marknadschef 2014.

Lina Söderqvist, som arbetat på Björn Borg sedan 2011, fick utmärkelsen under Tendensdagen 23 oktober. Juryn som utser vinnaren tittar på personens affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.

Juryns motivering:
”Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort.”

Övriga finalister till årets marknadschef 2014 var Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn, Carina Herly, Taxi Stockholm, Jonas Eklöf, Samsung Electronics och Agneta Filén, Umeå Energi

redaktionen@branschkoll.se