Holmen pressas av lägre försäljningspriser och starkare krona


Omsättningen minskar med 600 miljoner för första kvartalet och rörelseresultatet (exklusive jämförelsestörande poster) blev 238 (560) miljoner kronor.
Barbie slutar med förpackningar tillverkade av regnskog

Massapriset faller och papperspriserna stiger

Branschens nya rekommendationer för reklam-pitchar

Upprörda känslor i Östertälje när V-tab stänger

Så här säljer Strålfors transpromo

På ett frukostseminarium arrangerat av projektet Power of print pratade Per Nilsen från Strålfors om hur man kan jobba med fakturor som bärare av reklam och information. Strålfors kallar det för ”smart komunikation”.
SAS marknadschef om reklammottaglighet

Google avslöjar sin energiförbrukning

Traditionell DR planar ut när mobil direktmarknadsföring exploderar

Italienska internettryckeriet Press Up väljer Just Search för digital marknadsföring

Press Up är ett tryckeri i Italien som erbjuder produkter som visitkort, foldrar, flygblad, affischer via ett enkelt gränssnitt på webben. De skiljer såg från andra internettryckerier eftersom de fokuserar på specialprodukter till exempel med hjälp av exklusiva papper och tryck med Pantonefärger.
Svenska Just Search, som också har verksamhet i Italien, ska genom samarbetet hjälpa Press Up med deras digitala marknadsföring.
– Just Search är glada över att meddela att Press Up har gett oss förtroendet att hjälpa dem med deras digitala marknadsföring. Vi kommer hjälpa dem att ta över den italienska marknaden och vi är säkra på att Vincenzo kommer se god avkastning på denna investering, säger Niklas Lindahl, som är Just Search landschef i Italien.
Just Search är en del av det börsnoterade bolaget Getupdated Internet Marketing.