Stockholm

H&M söker Production Manager Marketing & Communications

https://www.linkedin.com/jobs/view/2883762446/

  • Break down the project, brief and build a clear and actionable plan for each deliverable
  • Ensure that team and suppliers are aligned on time plan and deliverables
  • Manage production of deliverables to secure on time, on budget and on brief delivery
  • Source and manage external suppliers involved in the production, in agreement with the project manager
  • Plan and manage production budget for deliverables assigned to you
  • Brief internal and external creatives on assignments and deliverables
  • Keep local markets and stakeholders informed about the project and deliverables
  • Challenge the status quo to ensure optimized productions and cost consciousness
  • Clear and timely handover of project deliverables to production team or other recipients
  • Learn a lot, make an impact & have fun!

https://www.linkedin.com/jobs/view/2883762446/

  • A minimum of five years’ experience and in-depth production and creative experience within all channels (but especially digital ones)
  • Demonstrated ability to work calmly and maintain good judgment in fast-paced environments
  • Experience from photo shoots
  • Ability to have a holistic and insight-based approach to all projects
  • Responsible and thorough
  • Worked in an international environment is meriting, preferably within lifestyle
  • Excellent communication skills in English

https://www.linkedin.com/jobs/view/2883762446/

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons