H&M söker Junior Print Designer

Company Description

The H&M Head Office is based in Stockholm, Sweden, where we design and develop our fashion collections for a wide variety of customers. H&M is a dynamic international workplace where high pace and rapid changes are a natural part of our day. Good communication skills, a flexible attitude and capacity to adapt to changes are essential.

Job Description

Are you a Junior Print Designer who have great passion for the Girls customer? Do you enjoy working in high tempo and with different types of products on a daily basis, in a team with a supportive and positive teamspirit. Then this might be the role for you!

As a Junior Print Designer at the Girls department, you will work with prints for a wide range of product types for the customer 2-7 years + 8-12 years old. You will be working closely with the responsible print designer to develop prints for our collection in all global markets. We strongly value a genuine interest and understanding of the H&M Girlswear print handwriting which is of highest importance for the commercial success of the product range. It’s a creative and international work environment!

Qualifications

We look for you who:  

  • Have a minimum BA degree in Textile/Fashion print and work as a junior fashion/textile print designer today, preferably for commercial fashion
  • Have great knowledge and experience from different fashion print techniques
  • Are experienced with all over prints as well as typography and graphic placement prints
  • Like and are skilled in creating or/and reworking fun, commercial photoprints
  • Strong playful commercial fashionable girls print handwriting and illustration skills
  • Know Adobe Suite well, especially Photoshop and Illustrator
  • Are customer focused & understand the H&M Kids Girl target group
  • Can work at a very fast pace with parallel tasks in an organized and structured manner
  • Are a driven team player, and also used to take own initiatives
  • Are fluent in English

Additional Information

This is a permanent fulltime position in central Stockholm where you will become part of the Kids Girls department at the H&M head office.

Does this sound like you?

If your experience, skills and ambitions are right for this role, please send your application by 22nd February including CV and relevant portfolio work (pdf max 10mb/uploading). Your portfolio should show: print design process with mood boards/research, illustration & hand drawings and finished print collections/garment prints. We would like see work that shows your creative aspirational side and also your sense for commercial fashion with this concept in mind.

H&M is committed to creating a Diverse & Inclusive environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability or age.

We look forward to hearing from you!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons