Stockholm

H&M Group söker Junior Print Designer

Company Description

The H&M Head Office is based in Stockholm, Sweden, where we design and develop our fashion collections for a wide variety of customers. H&M is a dynamic international workplace where high pace and rapid changes are a natural part of our day. Good communication skills, a flexible attitude and capacity to adapt to changes are essential.

Job Description

Are you a Junior Print Designer who have a great passion for the Kids Girls & Boys customer? Do you enjoy working with different types of prints, including license and a variety of products on a daily basis? Do you thrive working in a high tempo, and in a team with a supportive and positive spirit? Then this might be the role for you!

As a Junior Print Designer at the Kids department, you will work with prints for girls and boys age groups 2-8 and 8-14 years. You will be working closely with the responsible print designer to develop prints for our collections in all global markets for our omni shopping channels. We strongly value a genuine interest and understanding of H&M Kids Outerwear print design which is of highest importance for the commercial success of the product range. The print work includes our own graphics as well as license prints, where updating Kids license characters providing constant news value is a key to success. It includes, but is not limited to products such as active wear, jackets, accessories like headwear, scarves, gloves and more. We offer a creative and international work environment!

Qualifications

We are looking for someone with a true love and passion for the Kids customer and products, who is positive, energetic, creative and playful with a great eye for upcoming fashion print trends. Hopefully you love outer- and activewear like us! You work well in a team at high speed and can prioritize with ease. 3D and license work experience is highly meriting. You are flexible and love working with prints for a variety of products on a daily basis. You have the ambition to develop further within our Kids department.

We look for you who:

  • Have a minimum BA degree in Textile/Fashion/Graphic print and work as a junior fashion/textile print designer today, preferably for a commercial fashion brand
  • Have great knowledge and experience from different fashion print techniques
  • Are experienced with all over prints, typography, graphic placement prints and preferably decorated labels, badges etc
  • Strong playful commercial yet fashionable Kids print handwriting and illustration skills
  • License print work is meriting
  • High level of Adobe Suite programs, especially Photoshop and Illustrator
  • CLO 3D work experience is a strong merit
  • Are customer focused & understand the H&M Kids target group
  • Can work at a fast pace and with parallel tasks in an organised, structured manner
  • Are a driven team player, and can take own initiatives
  • Are fluent in English (Swedish not necessary)
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Hitlåt blir bok

redaktionen@branschkoll.se

De ska hitta e-handelns luftsnålaste paket

Överdimensionerade förpackningar och onödigt emballage gillas inte av konsumenterna. Nu ska “Årets Airfluencer” utses.

Cirka 30 procent av varje e-handlat paket består idag av onödig luft och allt fler konsumenter reagerar på för stora förpackningar. Detta menar Postnord som nu drar igång projektet ”Airfluencers” som ska hitta e-handelns luftsnålaste paket.

I en undersökning som Kantar Sifo har gjort på uppdrag av Postnord uttryckte 70 procent av svenska konsumenter att paket köpta online är större än nödvändigt och innehåller för mycket luft. Dessutom visade undersökningen att hälften av svenskarna upplever att överflödet av luft i paket är ett problem och bland dem svarar sju av tio att problemet är på grund av miljöskäl.

Projekt för att minska luft i paket

Genom att starta initiativet Airfluencers så vill man aktivera konsumenternas engagemang kring luft i paket. Målet är att minska onödiga transporter som belastar klimatet negativt. Med mer luftsnåla förpackningar kan transporterna effektiviseras. 

– Volymerna i våra flöden ökar ständigt. Enligt den senaste E-barometern har e-handeln ökat med 16 procent det senaste kvartalet. Då ska vi minnas att den växte med hela 49 procent under 2020. Med dessa volymer får rätt storlek på förpackningar en stor effekt. Vi kan använda färre fordon, ombuden får mer plats på sina hyllor och konsumenten får inte onödigt med emballage att hantera. Argumenten för luftsnåla paket är många.

Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord

Postnord har nu också inlett ett långsiktigt samarbete med Chalmers i Göteborg, där man gemensamt arbetar för att förstå, mäta och undersöka vad en effektiv förpackning egentligen innebär. 

– Det kan tyckas att det borde vara lätt för e-handelsföretagen att bara packa i mindre förpackningar. Men ju mer vi tittar på problemet med luft i paket desto mer komplext ser vi att det är. Därför startar vi nu initiativet Airfluencers, så att vi samtidigt som vi sprider medvetenhet också kan lära oss av goda exempel.

En del av Airfluencers är en tävling som går live den 25 oktober där konsumenter kan nominera goda exempel på luftsnåla paket till att bli “Årets Airfluencer”. Den e-handlare med flest nominerade paket blir utsedd till “Årets Airfluencer”, skriver man i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se

Print Next: Framtiden för robotar i grafisk bransch

På Print Next den 28 oktober diskuteras den grafiska branschens framtid.

redaktionen@branschkoll.se

Ropo Capital outsourcar printverksamheten i Sverige och Norge

De är aktörerna som tar över.

redaktionen@branschkoll.se