Heminredningskedjan Granit startar magasin
Granits magasin ska komma ut fyra gånger per år på tre språk och målgruppen är företagets ”community-medlemmar”.
Magasinet heter Livet och för att ta fram innehållet så har Granit valt att samarbeta med contentbyrån OTW.
– Vi valde OTW för att de bäst matchade vår ambition, Vi vill skapa ett magasin som ger läsaren en genuin läsupplevelse där en aha-känsla blandas med fakta och tips, säger Eva-Lena Degerhäll, marknadschef på Granit, i ett pressmeddelande.
Ska ges ut i Norden och Tyskland
Livet ska förutom att ges ut i Sverige också översätta till tyska och engelska och kommer finnas tillgängligt i Granits butiker i Finland, Norge och Tyskland.
Första numret har temat ”tillsammans” och innehåller bland annat porträtt av Emely Crona Stenberg och Carro Levy, grundarna av det snabbt växande kvinnonätverket Heja Livet.
– Granit har valt en klok och modig väg då de i sin contentsatsning vidgar vyer och tänker brett. Kunden får ett mervärde, samtidigt som man stärker varumärket och kommer närmare målgruppens liv och hem, säger Åsa Lundqvist, account director på OTW.