Heminredningskedjan Granit startar magasin

Granits magasin ska komma ut fyra gånger per år på tre språk och målgruppen är företagets ”community-medlemmar”.

Magasinet heter Livet och för att ta fram innehållet så har Granit valt att samarbeta med contentbyrån OTW.

– Vi valde OTW för att de bäst matchade vår ambition,  Vi vill skapa ett magasin som ger läsaren en genuin läsupplevelse där en aha-känsla blandas med fakta och tips, säger Eva-Lena Degerhäll, marknadschef på Granit, i ett pressmeddelande.

Ska ges ut i Norden och Tyskland

Livet ska förutom att ges ut i Sverige också översätta till tyska och engelska och kommer finnas tillgängligt i Granits butiker i  Finland, Norge och Tyskland.

Första numret har temat ”tillsammans” och innehåller bland annat porträtt av Emely Crona Stenberg och Carro Levy, grundarna av det snabbt växande kvinnonätverket Heja Livet.

– Granit har valt en klok och modig väg då de i sin contentsatsning vidgar vyer och tänker brett. Kunden får ett mervärde, samtidigt som man stärker varumärket och kommer närmare målgruppens liv och hem, säger Åsa Lundqvist, account director på OTW.

De höjer priserna på offsetplåt igen

redaktionen@branschkoll.se

Scandinavia Print Group köper stort Köpenhamnstryckeri

En av Danmarks större grafiska aktörer köps upp av Scandinavian Print Group.

redaktionen@branschkoll.se

Emballator stor-investerar i ny tryckpress

Investerar 60 miljoner kronor i Ulricehamn och nu leter man efter fler företag att förvärva ute i Europa.

redaktionen@branschkoll.se

Startup tillverkar helt nedbrytbart förpackningsmaterial av svamp – flera stora varumärken bland kunderna

redaktionen@branschkoll.se