Göteborg

Hedlundgruppen söker Grafisk Designer

Hedlundgruppen ingår i en världsomspännande företagsgruppering och har som affärsidé att skapa Sortiment som Säljer. Detta gör vi genom att designa, producera, importera och marknadsföra säsongsartiklar, skriv- och ritartiklar samt kort och present. Våra leverantörer finns i huvudsak i Fjärran Östern. Hedlundgruppens kunder är i stort sett hela detaljhandeln i Norden och våra produkter finns i de allra flesta nordiska hem. Hedlundgruppen är marknadsledande i Norden och omsätter på denna marknad ca 240 milj med ca 70 anställda.


Som Grafisk Formgivare/Designer på Hedlundgruppen är det viktigt att du tycker om våra högtider eftersom vi skapar produkter som människor vill ha för att fira årets alla tillfällen såsom påsk, jul, midsommar, halloween, student m.m. Vi erbjuder dig en mycket kreativ och omväxlande roll som innhåller allt från enklare bildredigering, grafisk formgivning och förpackningsdesign. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra produktchefer, säljorganisation och våra kunder.

Din tjänst kommer bl.a. att innebära;

  • Ansvara för att formge och producera produkter till alla våra säsonger
  • Mönsterrapporter
  • Nya produktidéer
  • Uppdatera och ta fram förpackningar utifrån vår grafiska profil
  • Förpackningsdesign
  • Kampanjmaterial
  • In-store material och material till butiksevent och kampanjer
  • Hantera/ansvara för korrektur av prover
  • Ta fram moodboards och produktunderlag till produktchefer
  • Säkerställa att produkter som produceras är korrekta och ansvara för att lämna artwork till produktion
  • Kontakt med externa leverantörer och samarbetspartners som illustratörer, fotografer, tryckerier etc.
  • Köpa in motiv från illustratörer och bildbanker
  • Arbete i vårt showroom inför säsongspresentationer


VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att arbeta som grafisk formgivare och har praktiskt erfarenhet av att designa grafiska produkter av olika det slag.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av produkt- och förpackningsdesign. Du har ett öga för färg och form och ett intresse för nya trender och en känsla för vad som är kommersiellt gångbart. Eftersom vi har många nya produkter som ska tas fram under ett år är det viktigt att du klarar av ett högt arbetstemp och att du tycker om att arbeta i team. Du är trygg i program såsom Illustrator, Photoshop och Indesign. Ett stort plus är erfarenhet av exempelvis Premier Pro och After Effects. Du har en relevant utbildning inom grafisk formgivning och produktion samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

PERSONLIGT
Som person kännetecknas du av stark personlig drivkraft och en vilja av att leverera resultat. Du är strukturerad och noggrann och med ett öga för detaljer. Du är kommunikativ och förtroendeingivande och har förståelse för att kultur och miljö i ett bolag i förändring kräver prestigelöshet, ansvarstagande och handlingskraft i kombination med professionalism. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.

VI ERBJUDER
HEDLUNDGRUPPEN är marknadsledande inom sina produktsegment och satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är stor.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons