Här är hela programmet på Print Next
19 november är det dags för Print Next. Allt är klart för en intensiv kunskaps- och nätverksdag för grafisk bransch.
Print Next bjuder på ännu fler talare i år och ämnena är de mest aktuella kring utvecklingen av det tryckta mediet.
Det handlar om allt från det senaste inom AI och automatisering till hållbarhet, och så klart det senaste inom den ekonomiska konjunkturen. Några av landets och branschens främsta experter delar med sig av sin kunskap.
Nätverket av personer som är på plats från alla delar av det tryckta mediets värdekedja är också stort – i skrivande stund är det 140 personer som kommer vara med under dagen.
Omfattande program
Under dagen kommer följande programpunkter att hållas:
- Framtidens event – en möjlig guldgruva för grafiska produkter – Cecilia Perlind, VD Sponsrings & Eventsverige
- Framtidens pappersbaserade förpackningar – Elin Furelid, Director of Future Packaging, Pernod Richard/Absolut
- Kronan, räntorna och konjunkturen – Sven-Olov Daunfeldt, chefsekonom, Svenskt Näringsliv
- Var finns tryckuppdragen i framtiden – Henrik Müller-Hansen, CEO, Gelato
- Du måste veta vad Low code automation tools är! – Magnus Sandström, Digital Workflow Manager, Taberg Media Group
- Hållbarhetsfrågor, greenwashing och EU-regleringar – Anna Linusson, VD, Svanen och Jan Ihre, FSC Sverige
- Tryckt marknadsföring i symbios med Meta och Google –Jan Ringsö, VD & Grundare Reaktion
- Det senaste inom AI och innehållsgenerering – Henrik Vikström, CEO, Pixel Nordic
- Nya tryckta applikationer (som inte digitaliseras) – Per Larsson, Xeikon
- HETASTE trenderna inom prepress och automatisering – Lukas Engqvist, Brobygrafiska
- Jasså, du har problem att hitta rätt personer att anställa? – Tommy Bonté, Lärare och teknikansvarig, Brobygrafiska
- Hur man ökar effektiviteten i sina kampanjutskick med insikter och kundcase från Oscar Wager på Svensk Affärsinformation och Camilla Börlin på 21 Grams.
Hela programmet finns på eventets sajt – där du också anmäler dig.
Branschkoll är med och arrangerar Print Next genom Grafkom.