Logga in

Här är Göteborgs nya tröja från Craft

23 mars, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

IFK Göteborg och Craft har  tillsammans tagit fram en ny matchtröja i Crafts senaste högfunktionella material.

– När vi har arbetat med nya matchtröjan har vi lagt lika mycket vikt vid att få fram den där exakta IFK-blå och den perfekta linjebredden, som vid valen av material och passform. Resultatet är en tekniskt avancerad tröja – redo att ta sig an framtiden – med en design som förhoppningsvis går hem i alla blåvita hjärtan, säger Christoffer Rehn, Product Manager på Craft, i ett pressmeddelande.

Fansen kan köpa den i två versioner

Den nya matchtröjan finns både som ”replica” och ”authentic”, det är exakt samma version som Blåvitts dam- och herrlag spelar i. Och för den som köper ”authentic” ingår tryck av både nummer och namn.

– Detta är tröjan som kommer att färga våra läktare blå och vita. Den har moderna material som våra spelare älskar. De har varit med i processen och gett feedback som har varit väldigt värdefull. Materialen ger våra spelare förutsättningar att prestera ännu bättre ute på planen, säger Gustaf Rönneklev, som är marknads- och merchandiseansvarig hos IFK Göteborg.

Svanen skruvar åt miljökraven för trycksaker – här är förslagen till nya kriterier

Nordisk Miljömärkning som står bakom miljömärket Svanen har publicerat ett nytt förslag till kriterier för tryckerier och trycksaker. Större krav på kontrollerat papper och man vill också införa begränsningar för användandet av UV-färger både i offset och digitalt. Nya krav på att trycksaker ska kunna avfärgas finns också.

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver (mer…)

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)