Här är Göteborgs nya tröja från Craft

IFK Göteborg och Craft har  tillsammans tagit fram en ny matchtröja i Crafts senaste högfunktionella material.

– När vi har arbetat med nya matchtröjan har vi lagt lika mycket vikt vid att få fram den där exakta IFK-blå och den perfekta linjebredden, som vid valen av material och passform. Resultatet är en tekniskt avancerad tröja – redo att ta sig an framtiden – med en design som förhoppningsvis går hem i alla blåvita hjärtan, säger Christoffer Rehn, Product Manager på Craft, i ett pressmeddelande.

Fansen kan köpa den i två versioner

Den nya matchtröjan finns både som ”replica” och ”authentic”, det är exakt samma version som Blåvitts dam- och herrlag spelar i. Och för den som köper ”authentic” ingår tryck av både nummer och namn.

– Detta är tröjan som kommer att färga våra läktare blå och vita. Den har moderna material som våra spelare älskar. De har varit med i processen och gett feedback som har varit väldigt värdefull. Materialen ger våra spelare förutsättningar att prestera ännu bättre ute på planen, säger Gustaf Rönneklev, som är marknads- och merchandiseansvarig hos IFK Göteborg.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se