Logga in

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

06 september, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser.

I kategorin ”Bokasin” tävlar Stockholmstryckeriet E-Print som varit med och tagit fram boken ”Power of Friendship” för nätverket Becker Network. En omfattande och imponerande publikation som väldigt bra visar på styrkan i det fysiska kommunikationsmedlet. Boken är skapad för att stärka och bygga det exklusiva medlemskapet i Becker Network.

– Trycksaken, med en mycket ambitiös insats från både beställare och producent, visar hur modern bildbehandling och digital tryckteknik samspelar så att även ett litet företag kan producera en stor trycksak, säger E-print i en kommentar i samband med att nomineringen offentliggjordes.

I kategorin Kundtidningar B2B tävlar bland annat tre skogs- och pappersföretag mot varandra. Det är SCA Skog, Sveaskog och Holmen Paper som alla (självklart) vill visa upp sina tryckta kundtidningar.

I kategorin Rapporter tävlar Arctic Paper med sin This is Arctic Paper.

Elanders har som vanligt anmält sin Årsredovisninga och slåss mot bland annat Atrium Ljungbergs årsredovisning som är framtagen av Brand Factory.

Strokirk-Landströms har anmält två böcker som man varit med och producerat och har även trycket några av de övriga bidragen.

Slutligen så tävlar Arkitektkopia i webb-kategorin Marknadsföringssajter med sin nya webbplats som är framtagen i samarbete med byrån Awave.

Alla nominerade bidrag finns på Publishingpriset.org och prisutdelning sker på Berns i Stockholm den 7 november 2018

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna