Logga in

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

06 september, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser.

I kategorin ”Bokasin” tävlar Stockholmstryckeriet E-Print som varit med och tagit fram boken ”Power of Friendship” för nätverket Becker Network. En omfattande och imponerande publikation som väldigt bra visar på styrkan i det fysiska kommunikationsmedlet. Boken är skapad för att stärka och bygga det exklusiva medlemskapet i Becker Network.

– Trycksaken, med en mycket ambitiös insats från både beställare och producent, visar hur modern bildbehandling och digital tryckteknik samspelar så att även ett litet företag kan producera en stor trycksak, säger E-print i en kommentar i samband med att nomineringen offentliggjordes.

I kategorin Kundtidningar B2B tävlar bland annat tre skogs- och pappersföretag mot varandra. Det är SCA Skog, Sveaskog och Holmen Paper som alla (självklart) vill visa upp sina tryckta kundtidningar.

I kategorin Rapporter tävlar Arctic Paper med sin This is Arctic Paper.

Elanders har som vanligt anmält sin Årsredovisninga och slåss mot bland annat Atrium Ljungbergs årsredovisning som är framtagen av Brand Factory.

Strokirk-Landströms har anmält två böcker som man varit med och producerat och har även trycket några av de övriga bidragen.

Slutligen så tävlar Arkitektkopia i webb-kategorin Marknadsföringssajter med sin nya webbplats som är framtagen i samarbete med byrån Awave.

Alla nominerade bidrag finns på Publishingpriset.org och prisutdelning sker på Berns i Stockholm den 7 november 2018

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.