Logga in

Här är alla grafiska företag som kan vinna i Publishingpriset

06 september, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Alexander Jensson som driver E-print har producerat boken Power of Friendship för Becker Network som drivs av Mikael Becker. Nu tävlar man i Publishingpriset med den unika boken i kategorin Bokasin.

Tävlingen Publishingpriset avgörs på en gala i november i Stockholm. Det brukar bli en stor uppvisning i vad den grafiska branschen är med och skapar för värde för det svenska näringslivet när årets bästa trycksaker utses av en namnkunnig jury. Även i år är flera grafiska företag med (förutom att ”bara” ha producerat bidragen) och tävlar i olika klasser.

I kategorin ”Bokasin” tävlar Stockholmstryckeriet E-Print som varit med och tagit fram boken ”Power of Friendship” för nätverket Becker Network. En omfattande och imponerande publikation som väldigt bra visar på styrkan i det fysiska kommunikationsmedlet. Boken är skapad för att stärka och bygga det exklusiva medlemskapet i Becker Network.

– Trycksaken, med en mycket ambitiös insats från både beställare och producent, visar hur modern bildbehandling och digital tryckteknik samspelar så att även ett litet företag kan producera en stor trycksak, säger E-print i en kommentar i samband med att nomineringen offentliggjordes.

I kategorin Kundtidningar B2B tävlar bland annat tre skogs- och pappersföretag mot varandra. Det är SCA Skog, Sveaskog och Holmen Paper som alla (självklart) vill visa upp sina tryckta kundtidningar.

I kategorin Rapporter tävlar Arctic Paper med sin This is Arctic Paper.

Elanders har som vanligt anmält sin Årsredovisninga och slåss mot bland annat Atrium Ljungbergs årsredovisning som är framtagen av Brand Factory.

Strokirk-Landströms har anmält två böcker som man varit med och producerat och har även trycket några av de övriga bidragen.

Slutligen så tävlar Arkitektkopia i webb-kategorin Marknadsföringssajter med sin nya webbplats som är framtagen i samarbete med byrån Awave.

Alla nominerade bidrag finns på Publishingpriset.org och prisutdelning sker på Berns i Stockholm den 7 november 2018

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare (mer…)