Stockholm

Handelsbanken söker Grafisk formgivare

Vill du vara med i vårt team och skapa kreativ kommunikation på Handelsbanken?

Inom Handelsbankens kommunikationsavdelning arbetar vi sen några månader tillbaka teambaserat. Varje team har som målsättning att skapa kommunikation och marknadsföring som bidrar till maximalt värde samt att skapa fler affärer och samtidigt stärka vårt varumärke.

Vi söker nu en formgivare med bred grafisk kompetens till teamet som ansvarar för kommunikationen inom betala- och finansieraområdet i banken. Det är ett team på 7 personer med kompetens inom kommunikation på strategisk och operativ nivå, varumärke, marknadsföring, grafisk formgivning och att formulera budskap. Flera i teamet har också erfarenhet från affärsområden och bankkontor varför vi tillsammans har en djup förståelse för affären och hur god kommunikation ger nöjdare kunder.  

Arbetsbeskrivning

Ditt fokus kommer att vara grafisk formgivning och du behöver kunna producera olika enheter då arbetsuppgifterna innefattar layout, originalframställning och bildhantering, från skiss till färdigt original, främst för digitala medier.
Då vi arbetar i team kommer du också att ha varierade arbetsuppgifter där du hela tiden kan utveckla din förmåga att nå målgruppen på bästa sätt. Du tillsammans med teamet identifierar den bästa kommunikativa lösningen på ett problem eller uppgift och väljer de kanaler som är bäst för att nå ut och fånga målgruppens intresse.  

Rent praktiskt innebär arbetet:

  • Skapa digitalt och tryckt grafiskt material
  • Produktion av kampanjenheter utifrån framtaget kommunikationskoncept
  • Redigering av bilder
  • Kontakt och samarbete med byråer och tryckerier
  • Intern kommunikation i olika kanaler
  • Framtagning av presentationsmaterial
  • Göra inlägg i sociala medier eller någon form av rörlig media.
  • Medverka i workshops och affärsmöten


Din profil

Kompetenser, erfarenheter och personliga egenskaper:

  • Goda kunskaper inom Adobe CC (Photoshop, InDesign, Illustrator) och Microsoft Office
  • Kunskap och teknisk förståelse i programvaror inom rörlig- och digital produktion såsom After Effect eller Animate
  • Några års erfarenhet som grafisk formgivare, gärna på en inhousebyrå där du arbetat med att skapa kommunikation i flera kanaler – interna som externa
  • En god förmåga att uttrycka dig och formulera budskap i tal och skrift
  • Engagerad, nyfiken och öppen
  • Nytänkande och lösningsorienterad
  • Strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
  • En utpräglad lagspelare som älskar att lösa problem och leverera god service
  • Förståelse för hur god kommunikation leder till nöjda kunder och mer affärer
  • Gillar att jobba både operativt och strategiskt i team och är bra på att både ge och få feedback


Förmåner

  • Stora möjligheter att påverka din egen utveckling
  • Stark tilltro och respekt för varje individ
  • Stöttande och utvecklande arbetsplats
  • Förmånliga banktjänster
  • Tjänstepension
  • Friskvårdsbidrag
  • Bidrag vid föräldraledighet
  • Flexibla arbetstider och möjlighet att delvis jobba på distans


Utvecklingsmöjligheter

Att arbeta teambaserat innebär många utvecklingsmöjligheter och du kommer att få stora möjligheter att utveckla din roll som kommunikatör brett. Vi arbetar också tätt tillsammans med våra affärsområden och de andra fyra teamen på kommunikationsavdelningen, så du kommer också att lära känna deras områden och teammedlemmar. 

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Avisera har kompenserat för 20.000 ton koldioxid – ”bättre än vi kunnat föreställa oss”

Förpackningsföretaget Avisera tog 2017 fram en produktmärkning för klimatkompenserade förpackningar, trycksaker och påsar. Efter att de senaste fem åren klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxid lägger man nu till nya projekt som bland annat ska skydda regnskogen i Amazonas.

– Miljömärkningen Återbära är numera standard hos oss och majoriteten av Aviseras kunder ser det som en hygienfaktor med helt klimatneutrala förpackningslösningar, berättar Rosanna Selén, Head of Sustainability på Avisera.

Sedan lanseringen har Återbära har kunder som J.Lindeberg, Haglöfs, Nudie Jeans, Vagabond och Lyko tillsammans klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxidutsläpp.

– Att vi fem år efter lansering har klimatkompenserad för tjugotusen ton koldioxidutsläpp är ett bättre utfall än vad vi kunnat föreställa oss. Det är ett bevis för att det går snabbt att göra skillnad för miljön när man väl bestämmer sig, säger Rosanna Selén på Avisera.

Klimatkompenserar i Amazonas

För att kompensera kombinerar Avisera nu två nya projekt som är Verra-certifierade enligt VCS-standarden (Verified Carbon Standard). Klimatkompensationen äger rum i Amazonas, Brasilien samt östra Uruguay. I Amazonas verkar projektet för att skydda regnskogen och minska utsläpp genom att förebygga skövling av skog.

– I Uruguay omvandlas mark som blivit skadad av betesdjur till en skog med biologisk mångfald. Som komplement till detta så har projektet skapat en hållbar timmerindustri i landet som är FSC-certifierad. Projektet har redan tiodubblat arbetstillfällena i området.

redaktionen@branschkoll.se

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se