Logga in

Han tar över klubban i skyltbolag

24 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Rasmus Dorsch tar över posten som styrelseordförande i Focusneo, tidigare Focus Neon, och ersätter Peter Birath som innehaft posten sedan 14 år.

Rasmus Dorsch (LinkedIn) är idag konsult och strategisk rådgivare inom sälj och marknad med fokus på organisk tillväxt inom B2B. Han är engagerad i flertalet styrelser och bolag samt välmeriterad föreläsare inom förändringsledning och säljstrategi. Rasmus kommer senast från Prosales som managementkonsult och dessförinnan har han lång bakgrund med olika chefspositioner inom såväl Kinnevik-koncernen och SEB. Under 2018 har Rasmus fungerat som rådgivare till Focusneos styrelse och kliver nu in i rollen som ordförande.

– Jag värdesätter högt de bolag som förstår vikten av att lyfta sälj- och marknadsfrågan till styrelsen och vill driva försäljningsfrågorna även på en strategisk nivå, säger Rasmus Dorsch i ett meddelande.

Läs mer: Skyltföretag byter namn

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)