Han tar över Bonnier Tidskrifter


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
StroedeRalton får uppdraget att hanterar SAS lojalitetsprogram

I samband med att SAS utvecklar sitt EuroBonusprogram har man valt en ny leverantör för sin kundkommunikation.
StroedeRalton tog hem affären i konkurrens från svenska och utländska företag. Man ska hantera kommunikation för SAS lojalitetsprogram EuroBonus till över 3 miljoner medlemmar i hela världen. Avtalet sträcker sig till januari 2015, med option på förlängning.
EuroBonus ska nu bli ett utvecklat koalitionskoncept med över 80 partnerföretag.
Uppdraget innefattar utskick av medlemskort och fysiska kampanjer, vilket innebär en daglig produktion av dialog på 6 olika språk till 3 miljoner medlemmar i hela världen. Dessutom kommer en e-postlösning att hantera utskick av bl a säkerhetskoder. Man ska hantera fler än 50 miljoner kundunika e-postmeddelanden per år samt över 1 miljon fysiska försändelser skriver man i ett pressmeddelande.
– StroedeRalton visade tydligt att de kan kommunikation och kan se helheten – det stod klart redan i våra första möten, säger Ulf Berg, Project Manager EuroBonus i ett pressmeddelande.
Pappersindustrin produktivitet upp 42 procent på tio år

Barbie slutar med förpackningar tillverkade av regnskog

Massapriset faller och papperspriserna stiger

Branschens nya rekommendationer för reklam-pitchar

Upprörda känslor i Östertälje när V-tab stänger

Så här säljer Strålfors transpromo

På ett frukostseminarium arrangerat av projektet Power of print pratade Per Nilsen från Strålfors om hur man kan jobba med fakturor som bärare av reklam och information. Strålfors kallar det för ”smart komunikation”.
SAS marknadschef om reklammottaglighet
