Han blir ny vd för Emballator Växjöplast – ”match made in heaven”

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Xerox tillsätter Hans Öberg som chef för digitala tryckpressar

Ämnen i artikeln: Hans ÖbergXerox

Hans Öberg (LinkedIn) blir nordisk produktchef för produktionsmaskiner hos Xerox. Han har 25 års erfarenhet från grafiska branschen i företag som Grafotex och sedan 1997 på Xerox.

Hans Öberg har haft många tjänster på Xerox, bland annat som specialist för digitala tryckpressen iGen, affärsutvecklare för återförsäljare, kontoansvarig för produktionssystem samt färgspecialist.

– I min nya roll kommer jag att ansvara för hela Xerox utbud av digitala tryckpressar. Vi har marknadens bredaste utbud och i kombination med en välutvecklad support kan vi hjälpa båda stora och små företag att bli mer effektiva och lönsamma, säger Hans Öberg i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Hans ÖbergXerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sörmlands Grafiska stäms av förre vd:n

Ämnen i artikeln: Sörmlands Grafiska
Ämnen i artikeln: Sörmlands Grafiska
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldnyckeln breddar juryn

Ämnen i artikeln: Guldnyckeln

Det nya sättet att tävla, med kategorier som utgår från avsändarens branschtillhörighet istället för vilken kanal som använts och att det nu är öppet för nordiska kampanjer producerade i Sverige, har medfört ett behov av att justera jurysammansättningen ytterligare i år.

– Till årets jury har vi samlat ett stort antal mycket erfarna människor som representerar många olika branscher. Fördelningen mellan kompetenser från byrå- respektive kundsidan är också mycket jämn, vilket är en fördel. Årets jury känns som klippt och skuren för den uppdaterade tävlingen med alla de nya möjligheter som Guldnyckeln erbjuder, säger Johan Blomström, juryordförande för Guldnyckeln.

Här är juryn för Guldnyckeln i sin helhet:

  • Johan Blomström, MRM Starsky, ordförande
  • Marianne Lager, SWEDMA, projektledare Guldnyckeln
  • Karl Eliasson, Tre
  • Elisabeth Erixon, SEB
  • Erik Westerberg, Dagens Media
  • Fredrik Achatius, DDB
  • Oskar Lindström, IK Stockholm
  • Elin Haraldsson, Attraction
  • Annika Rask, Folksam
  • Anna Färnevik, Västtrafik
  • Håkan Persson, Länsförsäkringar
  • Magnus Nyberg, Customers Only
  • Per Hednert, Nordnet
  • Pepe Larsson, Smicker
  • Johanna Murray, Amnesty International
  • Jan Ringsö, Reaktion
  • Håkan Sandsjö, Sandsjö Action
  • Charles Lumley, Optimised Online
  • Oscar Watz, Relevant Traffic
  • Annika von Schlieben, Ving
  • Gunilla Svahn, NK
  • Susanne Preber Alm, TBWA
  • Jonas Åkerlind, Frilans
  • Robert Lilja, Augusti
  • Hanna Steiner, Pool
  • Kristofer Stillman, Ingo
  • Stig Ludvigsen, Gadd
  • Anna Parmström, Handelsbanken
  • Mattias Håkansson, Elgiganten
  • Henrik Patek, ICA
  • CF Lund, ActionBase
  • Jens Axelsson, StenaLine
  • Ernst Fehr, Lentus
  • Stefan Rizvi, Monster
  • Kristina Andreasson, Kaplan
  • Trond Bugge, Manna från Himlen
  • Anna Leo, Anna Leo Kundfokus AB
  • Michael Hollesen, Toyota
  • Fredrik Söderblom, Statoil

Den 27 januari är sista anmälningsdag. Vinnarna för 2011 års bästa kampanjer belönas den 22 mars 2012 på Globen Annexet. Mer information finns på guldnyckeln.se.

Ämnen i artikeln: Guldnyckeln
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ineko varslar 24

Ämnen i artikeln: InekoIntellecta

Ineko, Intellectas tryckeriverksamhet, har för avsikt att omgående inleda mbl-förhandlingar för uppsägningar på grund av arbetsbrist hos företagets verksamhet i Årsta. Varslet berör cirka 24 tjänster.

Man skriver i ett pressmeddelande att anledningen till varslet är att man ”konstaterar en kraftigt inbromsande marknad med därtill vikande orderingång”.

Ämnen i artikeln: InekoIntellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Network Innovation producerar butiksskyltar till Gina Tricot

Ämnen i artikeln: Network Innovation
Ämnen i artikeln: Network Innovation
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sifo börjar mäta adresserad direktreklam

Adresserad direktreklam (ADR) kommer från och med årsskiftet att ingå i de reklammätningar som TNS Sifo redovisar varje månad. Det kommer att ge annonsörer, byråer och producenter större möjligheter att utvärdera och kombinera ADR med andra mediekanaler, menar branschorganisationerna SWEDMA och Sveriges Annonsörer.

Under januari 2012 börjar branschens aktörer leverera underlag till TNS Sifo.

– Tillsammans med branschaktörerna har vi under en längre tid verkat för att kunna leverera ADR-siffror till marknaden och nu är vi i mål, säger Eva-Lotta Laurin, vd för SWEDMA, intresseorganisationen för direktmarknadsföring i ett pressmeddelande.

Med den utvecklade statistiken får marknadschefer, byråer och producenter en mer heltäckande bild av ADR-investeringarna.

Nyordningen kan bidra till att rita om kartan över Sveriges medieinvesteringar, precis som skedde när oadresserad direktreklam (ODR) togs med 2005. Mätning av annonsvolymerna i utvalda medier, uttryckt i bruttokostnader enligt de officiella prislistorna, har skett i Sverige sedan 1960 skriver man i ett pressmeddelande.

– Det här är en utveckling i rätt riktning, som vi tycker är viktig för våra medlemmar, de svenska annonsörerna, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordenfokus när Lettershop byter namn till Stroederalton

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rättsliga prövningar avgör momsfrågan

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé

Momsseminariet som arrangerades av Grafiskt Forum under torsdagen klargjorde en sak – att Skatteverket kommer att låta rättssystemet avgöra om deras tolkningar och beslut är riktiga eller inte. Flera fall,

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
redaktionen@branschkoll.se

DR-trender 2011: Större enheter och mer individanpassning

Ämnen i artikeln: ADRDR

Tryckt och adresserad DR är en av de tryckta kanaler som anses ha en bra utvecklingsmöjlighet. Här är några av trenderna man kan se under 2011.

Ämnen i artikeln: ADRDR
redaktionen@branschkoll.se

Bure säljer produktionsbolaget The Chimney Pot för 70 miljoner

Ämnen i artikeln: The Chimney Pot
Ämnen i artikeln: The Chimney Pot
redaktionen@branschkoll.se
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]