Logga in

Håkan Hellström väljer Neutral som huvudleverantör av sin merch

20 april, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Håkan Hellström är högaktuell med ett nytt skivsläpp och 270.000(!) biljetter är sålda till Ullevi. I samband med det här har han valt Neutral och deras nya koncept ”Tiger Cotton” som sin huvudleverantör av merchandise.

Merchandise-kollektionen hittar du i Håkans egna webbshop.

Neutrals Tiger Cotton-koncept går ut på att i ett svep, rädda tigrar, hjälpa bönder, skydda miljön och kunna använda alla dessa positiva effekter i marknadsföringen.

Det här sker genom att Neutral hjälper bönder att förvandla sina icke ekologiska bomullsodlingar till ekologiska. De betalar även bönderna mer pengar under omställningsperioden. De nya icke kemikalie-förpestade markerna gör det sedan möjligt för tigern att åter leva där. Projektet görs i samarbete med WWF och C&A Foundation.

I Håkans webbshop sammanfattas Tiger Cotton så här:

Rädda tigern och stötta bönderna i omvandlingen till ekologisk bomull och slå ett slag för en hållbar produktion. Neutral ”Tiger Cotton” produceras i samarbete med WWF och C&A Foundation. Projektet går ut på att konvertera icke-ekologiska bomullsfält till ekologiska och genom att göra det samtidigt hjälpa till att upprätthålla och återställa Tigerns livsmiljö.

Bild: Neutral.

Flyttar trycket från Polen till Norge – ”Klimatet blir säljargument”

(Bild: Marius Dalseg Sætre)

Flyttar hem trycket till Norge – klimatpåverkan mer än halveras.

Elanders Q3: ”Vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt”

Elanders koncernchef Magnus Nilsson. (Bild: Elanders)

– Jag är väldigt nöjd med att vi trots covid-19-pandemin lyckas prestera vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt.

Tre grafiska företag nominerade i kommunikationstävling

Kan prisas i kommunikationstävlingen Publishingpriset.

Trydells Tryckeri, Elanders och Danagårdlitho är nominerade. (mer…)

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!