Haglöf & Nordkvist förvärvar 50 procent av Docupartner

Filip Nordkvist, grundare och vd på Haglöf & Nordkvist och Mikael Falk, vd på Docupartner i Stockholm bildar ny företagsgrupp.
Filip Nordkvist, grundare och vd på Haglöf & Nordkvist och Mikael Falk, vd på Docupartner i Stockholm bildar ny företagsgrupp. Pressbild

Ny företagsgrupp bildas med 60 anställda och en omsättning på cirka 140 miljoner kronor.

Haglöf & Nordkvist AB, leverantör av IT- och kontorslösningar, har förvärvat 50 procent av Docupartner i Stockholm AB. Genom partnerskapet bildas en företagsgrupp med cirka 60 anställda och en årlig försäljningsvolym på cirka 140 miljoner kronor.

IT, profil och dokumenthantering

Den nya gruppen har kontor från Stockholm i söder till Umeå i norr och erbjuder tjänster som IT, printlösningar, dokumenthantering, kontorsmaterial, profilprodukter och digital signage. Ledning och personal i båda bolagen kommer att fortsätta sina roller.

Annons

”Gruppens målsättning är att möta det ökade behovet av en stabil och pålitlig partner som kan effektivisera den dagliga verksamheten för befintliga samt nya kunder”, enligt ett pressmeddelande och man framhåller även att produktportföljen växer i samband med affären.

– Bolagen delar samma syn på hur affärer skall bedrivas och nu när min tidigare kompanjon valt att sälja sin del av verksamheten är jag oerhört glad att vi får bilda partnerskap med Haglöf & Nordkvist, tillsammans kommer vår personal och våra breda erbjudanden attrahera befintliga och nya samarbeten säger Mikael Falk i en kommentar.

Passar in i tillväxtstrategin

Filip Nordkvist, grundare och vd på Haglöf & Nordkvist säger att de i och med de nya partnerskapet stärker sin position och att förvärvet medför positiva synergieffekter som passar väl in i tillväxtstrategin:

– Vi känner till Docupartner sedan länge och vi är väldigt glada att vi nu kan tillkännage den här affären där vi går in som delägare, tillsammans med bolagets vd, Mikael Falk. Docupartner har kompetent personal och starka kundrelationer i hela landet, så det finns många likheter i våra verksamheter. Vi ser stora möjligheter framöver för våra paketerade tjänster och tillsammans kompletterar vi varandras erbjudande väl.

Koncernen Haglöf & Nordkvist uppges omsätta cirka 100 miljoner kronor årligen, medan Docupartner har en omsättning på cirka 50 miljoner kronor per år.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons