Logga in

Gudrun Sjödén söker Grafisk Formgivare/Originalare

19 november, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Gudrun Sjödén söker en nyfiken Grafisk formgivare/Originalare för vårt unika, färgstarka och artistiska varumärke för vår trycksaksproduktion.

Om tjänsten

I rollen som Grafisk formgivare/Originalare arbetar du tillsammans med teamet på vår avdelning för kommunikation av kataloger, mindre trycksaker, kampanjer, intern information samt butikskommunikation och för våra globala distanshandels marknader. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 mån provanställning på huvudkontoret i Årstaberg.

Vi söker dig som

  • Är utbildad till Grafisk formgivare och/eller Originalare, ex Berghs, Broby grafiska m fl
  • Har några års arbetslivserfarenhet inom området, gärna med erfarenhet av större produktioner och trycksaksoriginalhantering på in en inhouse-avdelning.
  • Mycket goda kunskaper inom Adobe CS.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Har du en portfolio ser vi gärna att du skickar med den i ansökan

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Årstaberg, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Gudrun Sjödén Design´s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected].

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Gudrun Sjödén Design och Produktion AB grundades 1976 och har sitt huvudkontor i Stockholm, Årstaberg. Affärsidén är design av färgstarka kläder och hemtextilier i naturens egna material, funktionella modeller, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund. Idag sker försäljningen genom deras globala webbshop, katalog och deras egna butiker i sex länder. Koncernen omsätter drygt 800 miljoner och har ca 400 anställda.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Skogens missförhållanden fortsätter uppmärksammas i ny kampanj av Naturskyddsföreningen

Skogen tystar i det tysta och den biologiska mångfalden i skogen sägs vara i akut kris, det här vill Naturskyddsföreningen nu rikta fokus mot i nya kampanjen ”Tyst skog”.

Vykorts-app vann guld i Svenska Designpriset – kraftigt ökade volymer

(Fotograf: Jenny Jurnelius)

Bara under december 2020 skickades över 1,3 miljoner vykort från tjänsten.

Grafisk koncern startar nytt företag för skyddsprodukter

Framtidens lagerrobot enligt Elon Musk – Eftermonteras på befintliga lagerlokaler

Elon Musk är kanske hetast i världen just nu – och när han uppmärksammar något så tenderar det att få spridning

Roupéz lanserar nytt varumärke – produkter med tryck till företag och privatpersoner

Med fokus på e-handel och smidig produktdesign.

Trovärdighetsproblem för FSC efter Sveaskogs allvarliga överträdelser

(Bilder: Sveaskog)

FSC är i blåsväder igen efter att statliga Sveaskog flera gånger begått högsta nivån av regelbrott mot FSC-reglerna. FSC tillbakavisar kritiken.

Snabbväxande svensk fotobokstjänst tar in 100 miljoner från välkänd investerare

Lina Andersson grundade succébolaget 2017. (Bilder: Press)

2020 omsatte man 75 miljoner kronor – de 25 anställda ska nu bli 50. (mer…)

Network Innovation fokuserar på NI Solutions – ska utvecklas med nya verksamheter

Magnus Lundgren ska tillsammans med kollegorna utveckla NI Solutions som nu får fullt fokus hos Network Innovation.

Vid årsskiftet flyttades Network Innovations avdelning Premium Brands till systerbolaget Tura Scandinavia. På Network Innovation läggs nu fullt fokus på att utveckla NI Solutions. (mer…)

En öl för varje insläppt mål – personifierat print när det är som bäst

Målvakten Willy Caballero till vänster håller upp sin öl. (Bild: Twitter)

Fotbollsspelaren Lionel Messi har slagit världsrekord i flest mål för en enskild klubb – hyllas nu av sponsorn med unika etiketter.