Logga in

Grolls söker Säljare

11 december, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Arbetsbeskrivning
Som utesäljare hos Grolls är ditt huvudsakliga uppdrag att marknadsföra och sälja in fördelarna med att arbeta med Grolls som samarbetspartner till deras kunder. Du kommer bedriva försäljningen av Grolls starka produktutbud från marknadsledande tillverkare och deras eget varumärke. Du kommer att ha stort fokus på nykundsbearbetning men självklart också utveckla kontakten med befintliga kunder.

Kunder finns bl a inom byggsektorn, kommuner, åkerier, verkstäder och industriföretag. Du arbetar självständigt med alla delar av säljprocessen och ansvarar för att nå dina mål och din budget. Du utgår från Grolls egna butik i Linköping där du och dina butikskollegor tillsammans ska se till att ge kunderna förstklassig service och vägledning.

Din profil

  • Du har tidigare erfarenhet inom försäljning B2B, meriterande ifrån branschen eller närliggande bransch.
  • Du är självgående, uthållig, arbetar strukturerat och ser dig själv som en driven lagspelare.
  • Du har affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare.
  • Du gillar att göra affärer och ta order hos kund.
  • Du har goda kunskaper inom Microsoft Office, är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Du har B-körkort och bor lämpligen med närhet till butiken.

Vi erbjuder

Grolls som är en del av Swedol står inför en spännande och expansiv fas och söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. Bolaget arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.

Känner du igen dig i ovanstående och tycker att detta låter som en intressant utmaning är du varmt välkommen med din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare (mer…)