Falkenberg

Grimsholm Products söker Lagerchef med ansvar för monterings- och förpackningsenhet

Grimsholm Products AB är en innovativ, offensiv och kvalitetsfokuserad kraft inom trädgårds- och skogsnäringen. I samarbete med ledande producenter i Europa och Asien utvecklar, producerar, marknadsför och säljer vi våra produkter under vårt eget varumärke Grimsholm Green.

Våra produkter återfinns på hyllorna hos de ledande distributörerna, detaljhandlarna, specialistbutikerna och internetbutikerna i Europa och slutanvändarna är kvalitetsinriktade företag, offentliga organisationer och privata konsumenter.

Vårt behov / Tjänsten i korthet

Bolaget har en mycket offensiv tillväxtstrategi som också är mycket framgångsrik på den europeiska marknaden. Verksamheten befinner sig i en stark expansionsfas vilket medfört ett ökat behov av lager och logistik i världsklass.

Som ansvarig för verksamhetsområdet ”Warehouse and Assembling” har du ansvar för vårt centrallager i Falkenberg och samarbete med befintlig 3PL-partner såväl som att etablera nya partnerskap inom lager och logistik som kommer att krävas i takt med vår internationella expansion. Utöver lagerverksamheten innefattar ansvaret även vår monterings- och förpackningsverksamhet samt utgående logistik till våra europeiska kunder.

Arbetsuppgifter

Övergripande ansvarar du för lager-, montering- och förpackningsverksamheten och du rapporterar till bolagets VD.

Du kommer att leda arbetet i ett team som består av 5 medarbetare under 2021. Eftersom verksamheten har en stark säsongsbetonad karaktär blir det viktigt att planera och säkra bemanningsbehovet i förhållande till säsong.

Du leder, driver och fördelar arbetet inom ditt verksamhetsområde och verkar för att uppfylla satta styrnings-, kvalitets och leveransmål inom ramen för given budget.

Andra viktiga arbetsuppgifter kommer vara:

· Löpande lager- och förpackningsplanering för att möta utleveransbehov

· Bemanning av lager och förpackningsteam samt personalansvar

· Ansvarig för statistik och KPI:er för att säkerställa effektivitetsmål

· Ansvarig för ankommande gods och inleveransregistreringar

· Ansvarig för utleverans till kund i samarbete med Customer service

· Ansvarig för årlig inventering och löpande saldokontroll mot system

· Ansvarig för inköp av emballage och annat förbrukningsmaterial

· Ansvarig för att kassationer på lager, – kvalitetsutfall och effektivitet

· Ansvarig för arbetsmiljö och säkerhet inom lager och förpackning.

Ansvarig för kontroll av produktmärkning ur ett förpacknings-, lager och logistikperspektiv.

Din bakgrund och drivkraft

Du har sannolikt en akademisk utbildning i grunden som t.ex. civilingenjör eller motsvarande.

För att lyckas i tjänsten bör du ha tidigare erfarenhet inom:

· Arbete i ledande befattning inom lager- och logistikverksamhet

· Erfarenhet av lagerstyrning av konsumentvaror och internationell distribution

Personliga egenskaper som är meriterande:

· Engagerat och drivet ledarskap

· God social förmåga

· Prestigelöshet

· Analytiskt och strukturerat tankesätt

· Kvalitetsfokus

· Uthållighet

· Innovativitet

· Nyfikenhet

· Effektivitetsfokus

Du arbetar kanske redan i branschen och har erfarenhet från lager och logistik med konsumentvaror. Du har arbetsledarerfarenhet och har tidigare haft personalansvar.

Är du redo?

I vår organisation finns en starkt drivande kultur och vår höga tillväxttakt innebär att det är av högsta vikt att du befinner dig i ett skede i livet där du känner att du är redo för ett krävande, men utvecklande uppdrag.

Bolagets svenska verksamhet är lokaliserad till Falkenberg och vi ser därför gärna att Du är bosatt eller beredd att bosätta dig i regionen.

Ansökan skickas in via Monsters ansökningsformulär.

Tillsättning av tjänsten kan komma att ske löpande.

Placering: På bolagets kontor i Falkenberg

För mer information om Grimsholm Products AB, vänligen besök http://www.grimsholm.com

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Hitlåt blir bok

redaktionen@branschkoll.se

De ska hitta e-handelns luftsnålaste paket

Överdimensionerade förpackningar och onödigt emballage gillas inte av konsumenterna. Nu ska “Årets Airfluencer” utses.

Cirka 30 procent av varje e-handlat paket består idag av onödig luft och allt fler konsumenter reagerar på för stora förpackningar. Detta menar Postnord som nu drar igång projektet ”Airfluencers” som ska hitta e-handelns luftsnålaste paket.

I en undersökning som Kantar Sifo har gjort på uppdrag av Postnord uttryckte 70 procent av svenska konsumenter att paket köpta online är större än nödvändigt och innehåller för mycket luft. Dessutom visade undersökningen att hälften av svenskarna upplever att överflödet av luft i paket är ett problem och bland dem svarar sju av tio att problemet är på grund av miljöskäl.

Projekt för att minska luft i paket

Genom att starta initiativet Airfluencers så vill man aktivera konsumenternas engagemang kring luft i paket. Målet är att minska onödiga transporter som belastar klimatet negativt. Med mer luftsnåla förpackningar kan transporterna effektiviseras. 

– Volymerna i våra flöden ökar ständigt. Enligt den senaste E-barometern har e-handeln ökat med 16 procent det senaste kvartalet. Då ska vi minnas att den växte med hela 49 procent under 2020. Med dessa volymer får rätt storlek på förpackningar en stor effekt. Vi kan använda färre fordon, ombuden får mer plats på sina hyllor och konsumenten får inte onödigt med emballage att hantera. Argumenten för luftsnåla paket är många.

Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord

Postnord har nu också inlett ett långsiktigt samarbete med Chalmers i Göteborg, där man gemensamt arbetar för att förstå, mäta och undersöka vad en effektiv förpackning egentligen innebär. 

– Det kan tyckas att det borde vara lätt för e-handelsföretagen att bara packa i mindre förpackningar. Men ju mer vi tittar på problemet med luft i paket desto mer komplext ser vi att det är. Därför startar vi nu initiativet Airfluencers, så att vi samtidigt som vi sprider medvetenhet också kan lära oss av goda exempel.

En del av Airfluencers är en tävling som går live den 25 oktober där konsumenter kan nominera goda exempel på luftsnåla paket till att bli “Årets Airfluencer”. Den e-handlare med flest nominerade paket blir utsedd till “Årets Airfluencer”, skriver man i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se

Print Next: Framtiden för robotar i grafisk bransch

På Print Next den 28 oktober diskuteras den grafiska branschens framtid.

redaktionen@branschkoll.se

Ropo Capital outsourcar printverksamheten i Sverige och Norge

De är aktörerna som tar över.

redaktionen@branschkoll.se