Logga in

Grebban söker Grafisk Designer

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi söker nu fler Grafiska Designers till vårt team i Göteborg och Stockholm!

Är grafisk formgivning något du brinner för, vill du samtidigt utvecklas snabbt i en positiv miljö där du får jobba med ambitiösa projekt och varumärken — då kan du vara den grafiska designer vi söker.

Som grafisk designer bidrar du dagligen med din expertis inom formgivning, där din fingertoppskänsla för typografi, färg, bild, film och animation är med och bygger varumärkesidentiteter i både digital och fysisk miljö. Vi arbetar mer eller mindre uteslutande alltid ”digital first” och starkt intresse för interaktiva kundupplevelser, UX och dataanalys är därför ett stort plus. För oss är det viktigt att ditt öga för detaljer går hand i hand med din förmåga att se det större perspektivet, samt att du med en prestigelös attityd och social förmåga kan presentera och kommunicera dina tankar och idéer med både kollegor och kunder. För att passa till rollen arbetar du obehindrat i Adobe CC och erfarenhet i Figma är ett plus.

Grebban är en ambitiös byrå i absoluta framkant och arbetar i huvudsak med snabbväxande varumärken med globala ambitioner. Vi söker därför en utvecklingsorienterad och affärsinriktad designer som gillar högt arbetstempo, iterativa processer och av visionära ambitioner.

Vi tror att du är en idérik, självständig och initiativtagande person som är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i team av andra Art Directors, UX/Digitala Designers, Grafiska Designers, Utvecklare, Strateger och Projektledare. Grebban är öppna för många typer av erfarenheter, bakgrund och och med varierad utbildningsnivå men i huvudsak söker vi i dagsläget grafiska designers som är tidigt i sin karriär.

OBS: Bifoga portfolio och CV med din ansökan. Portfolio är ett krav.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.