Lund

Graphic Packaging söker teknisk projektledare

Graphic Packaging International är ett globalt ledande förpackningsföretag med 25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma. Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här! Läs gärna mer på https://www.graphicpkg.com/

AR Packaging (som numera ingår i Graphic Packaging International) är ett ledande europeiskt förpackningsföretag i stark tillväxt med många kunder som visar stort intresse för våra produkter. Våra förpackningssystem är ett högteknologiskt affärsområde som innefattar både avancerade förpackningslinjer och materialkomponenter till dessa. Med flera stora kundprojekt i fokus söker vi nu en ny engagerad medarbetare som trivs med att arbeta i en organisation med driv och korta beslutsvägar.

Teknisk Projektledare till Graphic Packaging International i Lund

Brinner du för projektledning och vill driva leveransprojekt av förpackningssystem till kund? Är du en teknikintresserad och strukturerad person som samtidigt trivs med att arbeta i en decentraliserad organisation som värderar kompetens och arbetsglädje högt? Då låter det som att det är dig vi söker!

Om tjänsten

Som projektledare hos oss kommer du att få driva projekt som omfattar förpacknings- och maskinutveckling, materialproduktion, samt produktion, leverans och installation av maskiner. Du kommer att ansvara för att planera, koordinera och genomföra projekten från koncept till slutprodukt hos kund. Vidare ansvarar du även för planering, budget, dokumentation, leveranskvalitet, projektuppföljning samt koordinera samarbetet med vår underleverantör. I din roll kommer du ha ett tätt samarbete med våra kompetenta och kunniga medarbetare inom komponenttillverkning, förpackningsutveckling, konstruktion, automation och service.

Din bakgrund

Du har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande, fördelaktigt inom maskinteknik. Du har också 3-5 års erfarenhet av projektledning mot kund samt behärskar engelska och svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Eftersom varje förpackning och maskinlösning är unik och kundanpassad innebär detta tekniska utmaningar i varje projekt. Mot bakgrund av detta ser vi det som en fördel att du tidigare arbetat som konstruktör eller automationsingenjör.

Du som söker

Vi söker dig som har förmåga att organisera och driva ditt arbete framåt, som är självgående samt lösningsfokuserad. Ett genuint intresse för teknik och maskinsystem liksom ett analytiskt affärssinne är en förutsättning för att bli framgångsrik i rollen. Vidare tror vi att du är en person med hög kommunikativ förmåga som är pedagogisk i sitt förhållningssätt samt har en stark vilja att lösa de problem som uppkommer. Dessutom tror vi att du trivs med att arbeta i en dynamisk och innovativ organisation, med stundom snabba vändningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så fort som möjligt och placering på kontoret i Lund. Då vissa projekt medför arbete ute hos kund förekommer tjänsteresor.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Två digitalinvesteringar i Norge

Visutech har sålt sin första Kyocera inkjet som går till ett icke namngivet interntryckeri i Norge. Installationen ska ske under juni månad.

Pressen ska utrustas med en extra feeder, stacker och bookletmaker samt en inline trimmer och fyrkantsrygg från SDD. Kunden har också valt Kyoceras större bläcksystem med 3 liters bläck för att kunna komma åt ännu lägre körkostnader, säger Visutech i ett pressmeddelande.

Oslotryckeri köper Indigo

Samtidigt meddelar Visutech att man också har sålt en HP Indigo i Norge.

Det är Oslo digitaltrykk i centrala Oslo som satsar vidare med HP Indigo. De har sedan tidigare en HP Indigo 5500 och nu byter man den mot en HP Indigo 7800.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu måste trycksaksköparna ha längre framförhållning

Artikel i Sveriges alla dagstidningar om utmaningarna i tryckeribranschen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu finns äntligen skjortor anpassade efter kvinnor – ”En idé som legat och gnagt i 10 år”

Det är bara någon månad sedan den första leveransen med rykande färska skjortor helt anpassade för kvinnor landade hosCamilla Slinga och hennes nystartade företag Beyondfit.

Idén är enkel, ändå har den inte gjorts tidigare, snygga skjortor som radierar business och rymmer en byst!

– Jag har haft skjorta på mig i 30 år och det var alltid samma problem jag fick köpa 4-5 storlekar för stora skjortor och det blev alltid en glipa mellan knapparna över bysten och då är jag inte på något sätt storbystad, säger Camilla och fortsätter:

– Vi startade Beyondfit i september 2021 men det är en idé som legat och gnagt i tio år kan man säga och nu var det dags att ta tag i det. Skjortan har vi utvecklat under ett års tid och jag har tagit hjälp både från branschen och från en jätteduktig sömmerska. Det är förfärligt att det inte funnits mer kläder anpassade efter kvinnor, sen vill inte alla kvinnor ha en skjorta, men alla ska åtminstone ha det valet.

Med ’vi’ menar Camilla, hennes man och två söner som hjälper till när och där det behövs, men det är hon som jobbar heltid på företaget och är runt och träffar alla kunderna.

Med en ingenjörs precision – 60 graders tvätt, 3 procent stretch, OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa

Camilla som är maskiningenjör i botten säger att hon brinner för det praktiska, själva funktionen och planen just nu är en skjorta, tre färger (vit, svart och blå) och fullt fokus på funktion, funktion, funktion. När man är i mål kommer man kunna erbjuda skjortan i 42 olika storlekar.

Camilla berättar att hon pratade med Felestads vd Linda Rosberg innan hon drog igång och frågade henne vad det är profilbranschen vill ha.

– Linda svarade att i de bästa av världar vill vi ha 60 graders tvätt, 3 procent stretch OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa, så jag lyckades hitta ett tyg med precis de kriterierna, och så har vi vår tillverkning i Litauen, förklarar Camilla och fortsätter:

– När jag inte har tidigare branscherfarenhet och dessutom vill slå mig in som en ny aktör kändes det viktigt att få allt rätt från början och det känns det som vi har lyckats med. Jag har fått ett helt magiskt bemötande av branschen, även om det inte blivit några större ordrar ännu så är alla så glada när jag besöker dem.

”De mest fantastiska är att se blicken i deras ögon när de knäpper skjortan”

Feedbacken har varit magisk säger du, berätta om något speciellt ögonblick?

– De mest fantastiska är blicken i ögonen när man är ute hos en företag i branschen och någon i personalen tar på sig en skjorta och börjar knäppa och när de kommer till bysten så går allt att knäppa utan att man måste krångla eller dra ihop. Allt får plats och är format på rätt sätt och när man då ser glädjen och förvåningen i deras ögon, det är det bästa!

Ligger med hos Unitedprofile

Beoyndfits skjortor finns nu också hos Unitedprofile där alla ansluta återförsäljare kan hitta dem.

– Jag hörde talas om Unitedprofile tack vare mina kunder som berättade att det var enklaste sättet för mig att få volym på min försäljning. Klart det är en del pengar för oss i början att ligga med där, eftersom man gärna vill lägga pengarna på utveckling och bygga upp lager. Men jag är helt säker på att det kommer generera pengar i det långa loppet. När man får kontakt med kunder känns det inte som att man är ute och kränger utan som att man hjälper dem lösa ett problem som funnits länge.

Tala om för era kunder att den här möjligheten finns nu

I augusti ska du ställa ut på Nordic Profile Fair, vad hoppas du det ska leda till?

– Jag hoppas så många som möjligt kommer förbi mig, säger hej och testar produkten och förstår att det här nu finns på marknaden. Och så hoppas jag att fler återförsäljare berättar för sina kunder att det nu finns en möjlighet för tjejer att ha skjorta på sig i rätt storlek och få plats i den. För om ingen vet att våra skjortor finns så kommer ingen fråga efter dem, jag hoppas profilbranschen upptäcker mig helt enkelt och att kännedomen om vår produkt når deras kunder, avslutar Camilla Slinga vd på Beyondfit.

Besök www.beyondfit.se för mer information och säg hej till Camilla som kommer finnas i monter C06:38 under Nordic Profile Fair.

Modell iklädd skjortan som Beyondfit utvecklat.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Du vill träffa kunden, men vill kunden träffa dig? Framtidens B2B-försäljning är hybrid

Dagens B2B-kunder är tydliga med vad de vill ha, fler kontaktvägar, mer bekvämlighet och en personligare upplevelse, hur når man då dit?

redaktionen@branschkoll.se
Annons