Logga in

Grafokett ordnar mötesplats för etikettbranschen

08 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafokett kommer tillsammans med konsultbolaget ÅF anordna ”LabelDay”

– ett event som kommer hållas den tredje maj i Malmö. Syftet med LabelDay är att skapa förståelse för vad globalisering och digitalisering har för inverkan på etikettens framtid.

I ett pressmeddelande säger Grafokett att packeteringsorganisationen AIPIA’s vd, Eef de Ferrante, medverkar som huvudpresentatör och kommer prata om framtidens smarta etiketter. Vidare berättar de att Johan Mårtensson, vd för Packbridge, kommer att vara konferensens moderator.

Om eventet säger Mårtensson så här:
– Jag tror att LabelDay kan bli en inspirerande och strategisk konferens. Jag gillar idén om att varva presentationer med korta workshops. Jag är också övertygad om att samarbete mellan olika parter aldrig har varit viktigare.

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch

Komori i startgroparna att beta-testa sin Landapress

Japanska Komori ska börja testa Impremia NS40 – Komoris Landapress – ”ute på fältet” under våren 2019.

De gör bästa kartongen – enligt varumärkesägarna och konverterarna

The Origin Box är gjord av tre sorters pappersmaterial varav två, Invercote och Incada, tillverkas av Iggesund Paperboard som har ett av branschens mest värdefulla varumärken enligt en ny undersökning. (Bild: Iggesund Paperboard)

Iggesund och Stora Enso – med Billerudkorsnäs som utmanare – det är företagen som har de mest värdefulla varumärkena inom kartongförpackningar i Europa.

Mediebyråbarometern: Tufft för fackpress och direktreklam i september

Siffrorna visar en extra tuff månad för fackpress, direktreklam, dagspress och bio.

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg. (mer…)

Digitalt jagar screentryck – ”break even”-nivåerna flyttas allt längre bort

Hur mycket mer får lokal och hållbar produktion kosta?