Grafkom: ”Upplagt för succé på nästa nätverksträff”
Nätverket Grafkom bjuder nu in till sin nästa nätverksträff, GrafKom I/O, den 5-6 maj i Stockholm. På talarlistan finns redan över 20 personer som kommer att dela med sig av sin kunskap och sina idéer inom ett stort antal områden. 40 55 personer har redan anmält sig för att träffa branschkollegor.
– Bättre tillfälle att inspireras och nätverka med kollegor i branschen finns inte, säger Ulf Sunnberg som är ordförande i nätverket och ansvarig för eventet.
Det som ska locka deltagare är allt från robotar i tryckeriet och de senaste samarbetena inom tryckerivärlden till de hetaste visionerna inom digital publicering och inspiration från framtidens arbetskraft inom medieindistrin.
– Det är upplagt för succé eftersom vi har lyckats attrahera en så stor bredd på talarna till mötet i maj. Tillsammans med nätverkandet kommer det definitivt att skapas stora värden för deltagarna, säger Ulf Sunnberg.
Censhare och Adobe håller Keynote
Dieter Reichert från företaget Censhare och Roger Risdal på Adobe står för de digitala visionerna den första dagen.
Censhare levererar lösningar till stora företag som Ikea och Oriflame och Dieter kommer att ge sin framtidsvision av hur branschen kommer att utvecklas.
Tryckerier delar med sig
På talarlistan finns också flera tryckerier som kommer och delar med sig av sina tankar kring sitt företagande. Bland annat berättar Dag Wassberg om sitt partnerskap med Gelato och hur det vissa dagar genererar upp till 2.000 jobb per dag. Gelato kommer också att berätta om hur man håller på att bygga upp ett globalt ”intelligent” tryckerinätverk.
Erik Mauritzon på Åtta.45, som investerar över 100 miljoner i en ny anläggning norr om Stockholm, kommer och berättar sin historia, om hur man ska bli världsmästare i A4-tryck och hur man nu söker nya samarbeten med branschen.
Deltagarna får också historien bakom roboten på Stibo i Danmark som när Johnny Jarhall från Yaskawa Nordic och Henrik Christiansen från Cool Graphics berättar om projektet.
Den stora jämställdhetsutmaningen
Jessica Bjurström som är vd på Sveriges Kommunikationsbyråer delar med sig av sina insikter från arbetet med jämställdhetsfrågor i byråbranschen.
”Begränsat antal platser”
Ulf Sunnberg säger att det är ett stort tryck på anmälningssidan och det är redan över 40 personer anmälda.
– Vi hoppas fylla lokalen som tar en bit över 150 personer så det blir först till kvarn, säger Ulf med ett leende.
Det är också flera spännande talare på väg in i programmet.
Läs mer om eventet på grafkom.se/io och listan på de som redan anmält sig finns här.