Logga in

Grafkom arrangerar Europas största event för arbetsflöde inom print- och publishing

24 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

”Automatisering är den enskilt största faktorn som kan säkra lönsamheten i industrin de kommande åren”, skriver Grafkom i ett meddelande. Målet är att samla över 200 personer inom branschen ”print och publicering” i Stockholm den 12 november.

Nära hundra personer är redan anmälda och för att du ska kunna planera ditt nätverkande finns deltagarlistan på eventsajten, meddelar Grafkom.

Det snabbt växande Nätverket Grafkom arrangerar ännu en gång Workflow Summit den 12 november i Stockholm. Det är ett event dedikerat till arbetsflöden och automatisering inom print- och publishing-industrin. Det kommer vara både produktionsnära tips & tricks likväl som nya innovationer som förändrar landskapet för mediaproduktion.

32 experter fördelade på 4 spår

Över 30 talare fördelade på fyra olika spår är inbjudna för att dela konkret kunskap om arbetsflöde- och automatiseringslösningar.

Här är några exempel på vad som kommer diskuteras:

  • Arbetsflöde-automatisering
  • API för print and publishing
  • Prepress och mediaproduktion
  • Web2print and e-handel

Deltagare från hela Europa

Grafkom förväntar sig att över 200 deltagare från hela Europa kommer medverka på Workflow Summit. Bland annat kommer 25 företag från Belgien till årets event. Förra året hade man deltagare från 13 olika länder och allt tyder på att årets event kommer bli ännu mer omfattande och internationellt.

– Workflow blir allt viktigare. För att hålla sig uppdaterad med utvecklingen som sker inom den grafiska industrin är det här ett ämne som alla bolag på alla marknader bör ha på sin agenda. Och det finns inget event i Europa som samlar lika många experter inom arbetsflöden som Workflow Summit gör, säger Magnus Thorkildsen, partner på Grafkom.

Läs mer på Grafkoms webb.

Flyttar trycket från Polen till Norge – ”Klimatet blir säljargument”

(Bild: Marius Dalseg Sætre)

Flyttar hem trycket till Norge – klimatpåverkan mer än halveras.

Elanders Q3: ”Vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt”

Elanders koncernchef Magnus Nilsson. (Bild: Elanders)

– Jag är väldigt nöjd med att vi trots covid-19-pandemin lyckas prestera vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt.

Tre grafiska företag nominerade i kommunikationstävling

Kan prisas i kommunikationstävlingen Publishingpriset.

Trydells Tryckeri, Elanders och Danagårdlitho är nominerade. (mer…)

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!