Grafiska Företagens Förbund blir Grafiska Företagen
Pressmeddelande från Grafiska Företagen 2014-09-08
Idag, den 8 september byter Grafiska Företagens Förbund, GFF, namn till Grafiska Företagen. Genom namnändringen vill förbundet förtydliga sitt varumärke och vilka företag de representerar samt vara mer tydlig i sin kommunikation.
– Grafiska Företagens övergripande mål är att stärka de grafiska medlemsföretagen och den grafiska industrin och genom att korta ner namnet och ta bort förkortningen GFF, så tydliggör vi vilka vi är och vilka vi representerar. Namnbytet i sig påverkar inte våra medlemsföretags medlemskap, de kommer fortfarande att vara medlemmar i samma organisation, förklarar Lena-Liisa Tengblad, vd på Grafiska Företagen.
Han bygger framtidens skyltbutik
Alla möjliga mindre designade standardskyltar, och unika 3d-printade skyltar, produceras i eget hus och säljs via e-handel.
De får uppdraget att leverera skyltar till Svenska Spels alla ombud
Om upphandlingsvinsten: ”Ännu en bekräftelse på att vår affärsmodell är såväl unik som attraktiv.”
Tappade största kunden – nu går det lilla bokbinderiet i konkurs
”Svårt att få in nya kunder som kan täcka omsättnings- och resultattapp, enligt företaget.
Europeisk aktör köper in sig i anrikt pappersbruk
Den italienska tillverkaren av specialpapper stärker sin position genom förvärv av anrikt pappersföretag.
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.