Logga in

Grafiska branschen samarbetar med influencer

04 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: från klippet på Youtube)

”Fick trycka vad jag ville – detta är vad jag valde!”. För att höja intresset för den grafiska branschen har arbetsgivarorganisationen i branschen inlett ett samarbete med en så kallad ”influencer” – youtubern Simon Lussetti.

Simon ska under hösten få beställa trycksaker – vilka ha vill – för att visa upp olika möjligheter som finns i branschen. I en första film beställer han en kalender med bilder på sin hund – som produceras av Brand Factory i Stockholm.

I skrivande stund har filmen nästan 22.000 visningar på Youtube och du kan se den nedan. Simon berättar i filmen att hans pappa jobbar i tryckeribranschen.

Byter namn – ”avgörande att ha en egen särskiljande profil”

Brandsome blir det nya namnet.

Digital gratiskurs för att lära sig grunderna i AI – inga förkunskaper krävs

Vill du förstå vad artificiell intelligens (AI) är och hur det kan komma att påverka näringslivet? ”Det ser lätt ut men är svårt.”

(mer…)

Delar ut två miljoner kataloger

E-handelsföretag satsar stort på marknadsföring man kan ta på.

H-Tryck investerar i maskin för sugrör av papper

Sam Hansson med papperssugrör i handen tillsammans med Per och Per-Åke Hansson.

H-Tryck i Markaryd har varit i Kina och köpt en maskin för tillverkning av sugrör av vanligt papper. (mer…)

Implementerar packrobotar från CMC – ”en nedsläckt lagerlokal är målet”

Packning och distribution automatiseras med robotar.

Tar över vd-stolen i Taberg

(Bilder: TMG Tabergs)

Mattias Bjursell tar över tjänsten som vd för TMG Tabergs. (mer…)

Snabbväxande och mycket lönsamt svenkt tryckeri hoppar på affisch-tåget

Ännu en aktör satsar på att sälja affischer via e-handel – nu i format upp till 4 x 1,2 meter.

Bevarar dina minnen – Tapettryckare lanserar affisch-tjänst

Lanserar ny tjänst som trycker personliga och designade affischer.

Norges största tryckerikedja automatiserar försäljning och orderhantering med ny mjukvara

Camilla Mørstad, Allkopi Netprint.

Norska kedjan Allkopi Netprint, som ägs av Paragon Group, har tagit beslut om att investera i svenska beräknings- och orderhanteringsmotorn Arifiq.