Logga in

Grafiska branschen samarbetar med influencer

04 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: från klippet på Youtube)

”Fick trycka vad jag ville – detta är vad jag valde!”. För att höja intresset för den grafiska branschen har arbetsgivarorganisationen i branschen inlett ett samarbete med en så kallad ”influencer” – youtubern Simon Lussetti.

Simon ska under hösten få beställa trycksaker – vilka ha vill – för att visa upp olika möjligheter som finns i branschen. I en första film beställer han en kalender med bilder på sin hund – som produceras av Brand Factory i Stockholm.

I skrivande stund har filmen nästan 22.000 visningar på Youtube och du kan se den nedan. Simon berättar i filmen att hans pappa jobbar i tryckeribranschen.

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch