Grafisk Dala-koncern växer med förvärv i Mora
Tryckeri- och annonstidningskoncernen Bokstaven i Rättvik expanderar med förvärv av profiltryckeri i Mora.
Bokstaven i Rättvik med verksamhet i Rättvik, Leksand, Mora, Svärdsjö, Falun och Filipstad förvärvar Trycket i Dalarna med hemvist i Mora. Koncernen kommer därmed att ha närmare 30 anställda.
– Tillsammans med näringsliv och organisationer i hela Dalarna hoppas jag att vi kan utveckla och säkra framtiden för våra företag och dess anställda, säger Håkan Johansson som är vd för Bokstaven, om affären som blev klar nu i juni 2021.
Bokstaven-koncernen siktar på att omsätta runt 40 miljoner kronor och runt hälften av omsättningen kommer från de lokala annonstidningarna som man också ger ut runt om i Dalarna.
Nylanserad sajt
Trycket som ligger i Mora nylanserade för inte så länge sedan sitt varumärke på domänen tryck1.com efter att man lämnat kedjan New Wave Profile.
Håkan Johansson på Bokstaven berättar att det för Trycket betyder att verksamheten framöver kan erbjuda ett bredare utbud av tjänster inom tryck, skylt, kartong och digitaltryck.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.
Trycket startades i Mora 1978 av Per och Helene Hofvander och enligt Håkan Johansson, vd på Bokstaven, är samordningsmöjligheter och att kunna bredda sitt erbjudande till marknaden en av nycklarna för att klara framtiden.
– Den lokala närvaron är viktig vilket är en av anledningarna till att vi vill växa till ytterligare orter. Nu kommer Trycket att få möjlighet att erbjuda hela vårt produktsortiment och vi kan erbjuda våra kunder allt det som Trycket är så duktiga på, förhoppningsvis till gagn för företagen på våra respektive orter.
Trycket kommer att bli kvar i samma lokaler i Mora som tidigare, och drivas vidare i samma namn.
– Vi har ambitionen att utveckla servicen och successivt erbjuda en större palett av valmöjligheter när det gäller trycksaker, skyltar och reklam, säger Håkan Johansson.
Kunderna i Mora kommer att mötas av personal de redan känner, som förutom skyltar, banderoller, bildekor, printade och screentryckta dekaler, klädtryck och presentreklam, nu även kommer att kunna erbjuda trycksaker, kopieringstjänster, tidningar, kartonger med mera.
-->