Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

stefan_johansson_gullers_trading

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

De är mest kända för sina kalendrar men nu ger sig Gullers Trading, som ägs av Göteborgstryckeriet, in på ett nytt område och letar tillväxt i den Europeiska produktmediabranschen. Det var i år första gången man ställde ut på PSI.

Läs mer: PSIs nya slutkunds-modell är här för att stanna – ”Vi försöker inte förstöra industrin, tvärtom vi arbetar för att främja den”

I samarbete med Wallstars producerar man anteckningsböcker med platsanpassade omslag. På PSI-mässan i Düsseldorf visade man massor av exempel där olika städer i Europa var på omslagen – som tillsammans med respektive stadsdelar i staden bildar ett grafiskt mönster av ord. Hela utbudet av städer finns på Gullers webb och Wallstars säljer affischer med samma motiv i sin webbutik.

Och för att göra produktmedia av blocken erbjuder man varumärkesägare att sätta sin logga mitt i designen. Porsche lyftes fram som ett exempel tillsammans med staden Stuttgart.

Anteckningsböckerna görs til produktmedia genom att företag kan lägga in sitt varumärke i designen på omslaget.

Wallstars står för designen och Göteborgstryckeriet för den grafiska produktionen.

Stefan Johansson från Gullers var på plats i montern och visade upp både de nya anteckningsböckerna och kalendrarna som man har sedan tidigare.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se