Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)
Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Tryckakuten kommer till Stockholm i början av 2019. Göteborgstryckeriet som grundades 2005 och förra året omsatte knappt tio miljoner kronor flyttar snart in i lokaler på Kungsholmen – på Bergsgatan 28 närmare bestämt. Detta annonserades i ett Instagram-inlägg som bestod av bland annat följande bilder. Läs mer om expansionen nedan.

tryckakut1

Ska höja servicenivån i huvudstaden

Branschkoll har varit i kontakt med Mikael Cederfeldt på Tryckakuten och han berättar att expansionen till Stockholm sker nu för att de vill komma närmare befintliga kunder, höja servicenivån i huvudstaden och att det helt enkelt var dags efter elva år för företaget att ta nästa steg.

En medarbetare från Göteborg ska flytta upp till Stockholm för att dra igång verksamheten, resten av personalen ska anställas lokalt. Till de 100 kvadratmeter som bolaget förfogar över på Kungsholmen ska det finnas digital produktion samt ett ”riktigt trevligt showroom”.

Annons

Bolaget har i dagsläget redan över 2.000 kunder i Stockholm, menar Mikael, och flytten till Stockholm ska höja företagets servicenivå ytterligare.

Vill fylla ett tomrum

Efter ”papperstryck” kommer ”profilreklam” i Tryckakutens produktutbud på webbplatsen och på frågan hur mycket Tryckakuten satsar på profilprodukter, svarar Mikael: Profilprodukter är något alla kunder behöver. Vi satsar lika mycket på alla produkter i vår produktportfölj.

Ni verkar satsa på e-handel, hur många kunder har ni där jämfört med mer traditionella försäljningskanaler?
– Vår e-handel har ökat genom åren men de flesta kunder värdesätter en personlig kontakt, det råder för stor osäkerhet hos många kunder kring stora belopp, speciella leveranstider eller andra önskemål som gör att man inte alltid kan trycka på köpknappen direkt i en e-handelsplattform. 90% av alla ordrar går fortfarande genom mail och telefon så vi ser vår e-handel mer som ett bra stort skyltfönster till våra kunder där man kan få en snabb prisindikation.

Vad har ni för kortsiktig målsättning med expansionen i Stockholm?
Att etablera ett otroligt trevligt tryckeri som verkligen lyssnar och löser de saker våra kunder önskar oavsett om det efterfrågas hög kvalitet, akut leverans eller rätt pris. Enligt våra kunder i Stockholm saknas ett tryckeri där servicenivån, kvalitet och bemötandet håller riktigt hög nivå. Vi ska fylla detta tomrum, avslutar Mikael Cederfeldt på Tryckakuten.

Tryckakuten hade en omsättning på 9,6 miljoner kronor och skrev sitt rörelseresultat till 1,8 miljoner kronor år 2017.

Annons

Grafiska branschens skatteskuld minskar

skatt print 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”

Anders Trillkott ny 1800

Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte för tryckerikoncern

magnus andersson 1800

I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen

skatt promo 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder

repair textile

”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik

Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda

vattenfall workwear

Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist

klader eld

Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt

pyajamas

För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.

Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.

olw cheezier
Produkterna i OLW:s merchkollektion.

Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.

På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons