Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)
Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Tryckakuten kommer till Stockholm i början av 2019. Göteborgstryckeriet som grundades 2005 och förra året omsatte knappt tio miljoner kronor flyttar snart in i lokaler på Kungsholmen – på Bergsgatan 28 närmare bestämt. Detta annonserades i ett Instagram-inlägg som bestod av bland annat följande bilder. Läs mer om expansionen nedan.

tryckakut1

Ska höja servicenivån i huvudstaden

Branschkoll har varit i kontakt med Mikael Cederfeldt på Tryckakuten och han berättar att expansionen till Stockholm sker nu för att de vill komma närmare befintliga kunder, höja servicenivån i huvudstaden och att det helt enkelt var dags efter elva år för företaget att ta nästa steg.

En medarbetare från Göteborg ska flytta upp till Stockholm för att dra igång verksamheten, resten av personalen ska anställas lokalt. Till de 100 kvadratmeter som bolaget förfogar över på Kungsholmen ska det finnas digital produktion samt ett ”riktigt trevligt showroom”.

Annons

Bolaget har i dagsläget redan över 2.000 kunder i Stockholm, menar Mikael, och flytten till Stockholm ska höja företagets servicenivå ytterligare.

Vill fylla ett tomrum

Efter ”papperstryck” kommer ”profilreklam” i Tryckakutens produktutbud på webbplatsen och på frågan hur mycket Tryckakuten satsar på profilprodukter, svarar Mikael: Profilprodukter är något alla kunder behöver. Vi satsar lika mycket på alla produkter i vår produktportfölj.

Ni verkar satsa på e-handel, hur många kunder har ni där jämfört med mer traditionella försäljningskanaler?
– Vår e-handel har ökat genom åren men de flesta kunder värdesätter en personlig kontakt, det råder för stor osäkerhet hos många kunder kring stora belopp, speciella leveranstider eller andra önskemål som gör att man inte alltid kan trycka på köpknappen direkt i en e-handelsplattform. 90% av alla ordrar går fortfarande genom mail och telefon så vi ser vår e-handel mer som ett bra stort skyltfönster till våra kunder där man kan få en snabb prisindikation.

Vad har ni för kortsiktig målsättning med expansionen i Stockholm?
Att etablera ett otroligt trevligt tryckeri som verkligen lyssnar och löser de saker våra kunder önskar oavsett om det efterfrågas hög kvalitet, akut leverans eller rätt pris. Enligt våra kunder i Stockholm saknas ett tryckeri där servicenivån, kvalitet och bemötandet håller riktigt hög nivå. Vi ska fylla detta tomrum, avslutar Mikael Cederfeldt på Tryckakuten.

Tryckakuten hade en omsättning på 9,6 miljoner kronor och skrev sitt rörelseresultat till 1,8 miljoner kronor år 2017.

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons