Göteborg & Co söker Grafisk formgivare/Bildredaktör

Som Grafisk formgivare/Bildredaktör på Inhouseavdelningen kommer du att arbeta i ett team tillsammans med strateg, grafisk formgivare, copywriter, projektledare och digitala kommunikatörer. Du kommer att arbeta med layout och grafisk formgivning av kommunikationsmaterial i alla kanaler med ett särskilt ansvar för att arbeta med innehållet i våra kanaler ur ett bild- och filmperspektiv. I tjänsten ligger också ett ansvar för innehållsadministrationen och medverkan i utveckling av bolagets mediabank.

Exempel på vad tjänsten innefattar:
• Utarbetar idéer, tar fram koncept och storyboard för kommunikation med inriktning på rörligt material (B2C/B2B)
• Fotograferar och filmar vid behov
• Leder arbetet med urval av bilder och filmklipp för inläggning i mediabank
• Förser pressrum med nya bilder i samråd med enheten för bolagskommunikation samt enheten för destinations-PR
• Medverkar i utveckling av digital marknadsföring och kommunikation

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten har du en relevant eftergymnasial utbildning inom grafisk produktion, filmproduktion eller motsvarande. Du har arbetat ca 3- 5 år som grafisk formgivare/filmproducent/bildredaktör och du har gedigen erfarenhet av filmredigering, rörlig media, animering och redigering. Du är en mycket van användare av såväl Adobe Creative Cloud, Lightroom, Photoshop, After Effects och Premiere Pro. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att produktion av digitala möten.

Du är kreativ, kunnig inom grafisk produktion med känsla för bild och form samt har ett stort intresse för Göteborg. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och levererar med hög kvalitet inom satta deadlines. Du tar initiativ och driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. För att passa i rollen så är det viktigt att du trivs med att arbeta i nära samarbete med andra samt att du har ett prestigelöst förhållningssätt.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i mitten av maj, eller enligt överenskommelse, tom 2021-12-31. Sista ansökningsdag är 2020-03-24. Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via www.goteborgco.se. Arbetsprov krävs redan vid ansökan. Vid frågor om tjänsten kontakta Louise Parra Karlander (Enhetschef Inhouse). Vid övriga frågor kontakta Karin Bergman (HR Business Partner). Samtliga nås via 031-368 40 00.

Välkommen in med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

YP Yrkesbutiker söker säljande platschef

YP Yrkeskläder flyttar till ny butik och nytt kontor i Västberga söder om Stockholm. Nu söker vi efter en ny driven och erfaren ledare med säljerfarenhet! Vi söker dig som trivs i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

YP- YRKESKLÄDER SÖKER:

SÄLJANDE PLATSCHEF
VÄSTBERGA, SÖDRA STOCKHOLM 

Vilka är YP Yrkesbutiker?
YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker över hela Sverige. YP Yrkesbutikers mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden. I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment såväl som andra varumärken och vi levererar ett komplett sortiment inom kategorierna: yrkes- och profilkläder, samt personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd mm.

Om ledarrollen
Du ansvarar för att våra kunder bearbetas både från vår butik och ute på fältet, i ditt team finns både butikssäljare och hungriga fältsäljare. Som platschef på YP Yrkesbutiker driver du även din egen försäljning på fältet och ansvarar för en egen kundportfölj, detta innebär att du trivs och hämtar energi i kundmöten.
Du har alltid ett övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är du en viktig kulturbärare som visar vägen för dina medarbetare.
Vi har stora planer för vår nya butik i Västberga som innebär att du tar höjd för både expansion och utveckling samt får dina medarbetare att växa med framtiden.

Vi söker dig som har:

  • B2B-erfarenhet
  • Säljerfarenhet som ledare
  • Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
  • En hög affärsmässighet
  • Goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet
  • Branschvana är meriterande

Vi erbjuder
Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butikerna. Du blir en del av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter!

Är detta är rätt utmaning för dig?
Vänta inte, vi arbetar med löpande urval, skicka därför din ansökan redan idag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt nätverk för förpackningsföretag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordiska förpackningstävlingen Scanstar öppnar årets tävling

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tetra Pak lanserar förpackningslösningar för mindre nedskräpning

”Över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren”

Enligt ett pressmeddelande lanserar Tetra Pak i dagarna ett nytt utbud av förpackningslösningar med korkar som är fastsatta på förpackningen. Eftersom korken är fastsatt i förpackningen hoppas man att detta ska leda till mindre nedskräpning

Samtidigt jobbar Tetra Pak vidare med att lansera sugrör av papp. Syftet är att tillmötesgå kundönskemål om större hållbarhetstänk.

Lars Holmquist, Vice vd för Packaging Solutions & Commercial Operations på Tetra Pak, säger: ”Detta är viktiga milstolpar i vår resa mot att utveckla världens mest hållbara livsmedelsförpackningar som är tillverkade helt av förnybara eller återvunna material. ”

Dessa två utvecklingssteg är centrala för att säkerställa att Tetra Paks kunder i Europa ska kunna följa Engångsplastdirektivet (SUP) som ingår i EU:s plaststrategi och är en viktig del av EU:s åtgärder för cirkulär ekonomi. Tetra Pak säger sig därför, med detta i åtanke, ökat takten inom utvecklingen av korkar.

Lars Holmquist: ”Den största utmaningen med fastsatta korkar är den betydande förändring som detta medför för hela värdekedjan. I Europa betyder det att över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren.

redaktionen@branschkoll.se
Annons