Logga in

Good Print Screen söker produktionsmedarbetare

19 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi är ett miljödiplomerat tryckeri grundat 1985 som arbetar med att ligga i framkant när det gäller miljön. Vi har sedan start arbetat med helhetslösningar inom screentryck, transfer, digitaltryck och brodyr. ”Vår vision är att bli det självklara valet av textiltryckeri i Sverige och att samarbeta med de bästa kunderna i profilbranschen.”

Under hösten 2019 behöver vi förstärkning. Du blir en viktigt och betydelsefull spelare i vårt team om åtta personer.

Din Roll

Hos oss får du möjlighet till ett varierat arbete. Primärt kommer du att arbeta med brodyr och vara delaktig i hela processen. Dagarna kommer dessutom fyllas med andra arbetsuppgifter inom produktion, leverans och pack. Ena stunden står du vid transfern och trycker matchställ och andra stunden står du och packar för leverans. Chans att lära sig screentryck kommer också ges rätt person.

Vem är du?

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet samt ditt mindset. För oss är det viktigt att hela tiden ha rätt inställning och vara villig att lära sig nya saker. Vi tror på “learning by doing” Du har gärna god fysik då arbetet stundtals kan bli tungt eftersom du hela tiden arbetar med kroppen. Härlig vardagsmotion helt enkelt.

Önskvärt är gärna att du tidigare arbetat inom brodyr, textil eller produktion. Detta är inget krav men meriterande.

Vad vi erbjuder dig

Vi är ett entreprenörsdrivet företag som alltid har kompetens nära till hands för stöttning. Det viktigt att du känner dig delaktig i gänget då du för oss är vår viktigaste resurs. Du kommer få möjligheten att kavla upp ärmarna och hugga i direkt. Vi arbetar kontorstider måndag till fredag och sitter i Partille med goda kommunikationer från Göteborg.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)