Stockholm eller Västervik

GLACIAL söker Brand partnership & Key account manager

GLACIAL grundades 2018. Trots pandemi och en värld i förändring har vi under kort tid etablerat ett välkänt varumärke på den nordiska marknaden. I takt med att bolaget växer har många förfrågningar på collabs kommit till oss. I slutet av 2021 öppnade vi upp för dessa samarbeten, dels med ett fåtal utvalda återförsäljare inom profilbranschen i Sverige, men även direkt med stora globala brands, där Coca-Cola kan nämnas som ett av de mest prestigefyllda.

För att stärka upp vår närvaro hos kund söker vi nu en Brand partnership & Key account manager.

Du kommer arbeta tätt med utvalda ÅF inom profilsegmentet. Du kommer också lägga stor vikt på ett mindre antal stora key accounts B2B, där vi ser enorm potential att komma in som en naturlig del av kundens infrastruktur. (likt vi gjort hos Coca-Cola) Utöver detta kommer du ansvara för olika retailkedjor.

Du kommer arbeta tätt ihop med vår Creative designer där vi ser en tydlig nyckel till vår framgång. Vi ser att du har viljan att se hela företags bästa då du kommer att kunna påverka vår produktutveckling och vårt marknadsteam.

Vi tror att du bor i närheten av våra kontor i Stockholm eller Västervik, men det är inget krav. Att arbeta digitalt är en självklarhet idag, men i den här rollen kommer många affärer att ske ute hos kund. Därför är viljan och möjligheten till att vara ute och resa ett krav.

Din erfarenhet och ett redan befintligt kontaktnät inom vårt kundsegment kommer underlätta uppstarten i din nya roll hos oss.

Än så länge är vi starkast i Sverige men tillväxt i både Norge och Danmark är fokus framåt i denna tjänst.

GLACIAL startades 2018 av Jonas och Pär. När bolaget fick in kapitalstarka ägare mot slutet av 2019 påbörjades resan ordentligt. Då pandemin slog hårt mot den fysiska retailaffären har försäljningen online varit merparten fram till slutet 2021. Omsättning rullande 12 mån under pandemin var ca 20m sek, och en dubblering inom 2 år är att räkna med då tillväxten nu ökar. Vår resa har precis börjat. Ska du me ́?

Ansökan och ev frågor skickar du till CEO Pär Philipson – tillträde snarast.

par@glacialbottle.com

076 1884800

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Trycker fotoprodukter för en miljard – här berättar grundaren om strategier och utmaningar

”Det är ett digitalt spel som man måste vara bra på att spela”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny tjänst ska öka återvinningen av grafiskt kampanjmaterial

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Viva Magenta är Pantone-färgen 2023

Viva Magneta är en lite mörkare version av Magneta som ”vibrerar av entusiasm och kroppslig styrka”, med rötter från naturen har Pantone 18-1750 sitt ursprung i den röda färgfamiljen.

Årets färg är kraftfull, det är en ny animerad röd färg som badar i ren glädje och uppmuntrar till experiment och till att uttrycka sig själv. Det är en elektrisk, gränslös nyans som står ut och välkomnar alla med en rebellisk själ, skriver Pantone i ett pressmeddelande.

Pantone menar att i den här teknologiska tiden vill vi bli inspirerade av naturen och det som är riktigt”, Viva Magneta har liknade röd ton som koschenill eller karmi, den färg som framställ från en vis typ av löss.

Som vanligt släpps årets färg tillsammans med en mugg – som snabbt sålde slut. Pris: 20 dollar.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Allmedia i Malmö köper en HP Indigo

Malmöbaserade Allmedia väljer att ta nästa steg för sitt tryck med en press från HP Indigo. Man investerar i en HP Indigo 7800 med sex färgverk och det är Visutech som levererar och installerar den nya pressen i januari 2023.

– Investeringen i en HP Indigo är ett bevis på att Allmedia satsar på kvalitet i första hand och med den nya tryckpressen kan vi bredda vårt utbud till våra kunder, säger Jonas Rydje vd för Allmedia.

Man skriver i ett meddelande att med den nya pressen kan Allmedia erbjuda ett större, mer mångsidigt och varierat utbud av tryckmaterial, med färgade papper, plast och transparenta material. Den nya tryckpressen klarar även av att trycka på tjockt material, upp till 400 micron, utan att gå ner i hastighet. Med funktionen EPM (Enhanced Productivity Mode), där man trycker med CMY istället för CMYK, ökar man hastigheten från 120 ppm till 160 ppm. Dessutom till en lägre körkostnad.

redaktionen@branschkoll.se
Annons