Gjorde 361.000 kronor i vinst – delade ut 3,5 miljoner

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Ahlsell får guld i Ecovadis

Ahlsell har fått sitt första guld i av Ecovadis som varje år utvärderar och bedömer tusentals företags hållbarhetsarbete. Det här är sjätte året i rad som Ahlsell utvärderas men alltså första gången man hamnar i guld-percentilen.

– Utöver att Ecovadis ger våra kunder en objektiv tredjepartsvärdering av vårt hållbarhetsarbete så får vi själva en tydlig bild av hur vi kan bli ännu bättre. Resultatet markerar startskottet för nya förbättringsprojekt och är ett bra verktyg för att uppmärksamma svagare områden eller eventuella luckor i vår hållbarhetsstrategi, säger Joakim Kämpe, hållbarhetsutvecklare på Ahlsell, i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Addbrand med nya konceptet ”Print by Scandinavia”

Addbrand har senaste åren växt utanför Sverige genom att förvärva bolag i Norge och Danmark. Så sent som i somras lanserade man sin nya nordiska webbsajt.

2016 skapade man varumärket Print by Sweden där man lyfter fram att deras trycksaker produceras i Sverige med schyssta arbetsvillkor och en miljöriktig produktion.

Från svenskt till skandinaviskt

Efter att ha växt till fler länder har man nu utvecklat konceptet Print by Sweden till Print by Scandinavia – med samma argument för att använda Addbrands skandinaviska produktion – vilket man bland annat kommunicerar i en film som du kan se nedan eller på Youtube.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är Addbrands nya nordisk webbplats

Addbrand kommunicerar nu helt nordiskt på webben.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckerikoncern förvärvar MRM-bolag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han är ny ”Retail print specialist” på POD Sthlm

Carl Bynke började i september som ”retail print specialist” på POD Sthlm.

”Carl kommer från liknande verksamheter och vi är övertygade om att hans personlighet, kunskap och erfarenhet blir en stor tillgång för Pod Sthlm”, skriver man i ett meddelande till Branschkoll.


Har du också anställt eller fått ett nytt jobb? Sprid budskapet på Branschkoll genom att skicka in uppgifter här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Utskrift som tjänst: ”Skriv ut direkt” på nätet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bonnier säljer tryckerifastigheter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Swedish Content Agencies diskuterar samgående med Komm

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tekniskt problem på pappersbruk förvärrar papperskrisen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De förvärvar start-up som formar cellulosa till förpackningar

redaktionen@branschkoll.se
Annons