Giftbagen från det kungliga bröllopet såld för 250.000 kronor

The Official Royal Wedding Of Prince Harry & Meghan Markle Gift Bag - Ebay Pictures

Svallvågorna från helgens kungliga bröllop är fortsatt i rörelse och den giftbag som delades ut till det ”vanliga” folket fortsätter att poppa upp på Ebay. Nyligen såldes en för över 250.000 kronor. 

Det nygifta brittiska kungaparet ville enligt dem själva ha ett bröllop för folket, något som resulterade i att 1.200 så kallade ”commoners” var inbjudna till bröllopet, alltså vanliga medborgare. De fick dock ta med sin egen lunch men de fick åtminstone en giftbag, vilket snart skulle visa sig vara betydligt bättre än en lunch, även om giftbagen i sig kanske inte var världens mest påkostade.

Giftbagens innehåll:

  • En vattenflaska från slottet med källvatten.
  • En kylskåpsmagnet
  • En stor chokladmedaljong
  • En burk med kakor
  • En åskådarbricka
  • Ett åskådararmband
  • En parkeringsbiljett
  • En bröllopsinbjudan
  • Ett vykort
  • En karta och ett dagsschema
  • Och slutligen själva påsen

Ganska omgående efter bröllopet började giftbagen poppa upp på E-bay och snart så rapporterade Promo Marketing om att en giftbag från bröllopet hade sålts för nästan 1.400 dollar. Det här skulle visa sig vara billigt, för några dagar senare så såldes en av giftbagsen från bröllopet på E-bay för 21.400 pund (motsvarande 250.000 kronor) rapporterar Daily Mail.

Giftbagen såldes av Claire Oliver, en 31 årig HR-chef som var inbjuden till bröllopet.

Annons

YP Yrkesbutiker söker säljande platschef

YP Yrkeskläder flyttar till ny butik och nytt kontor i Västberga söder om Stockholm. Nu söker vi efter en ny driven och erfaren ledare med säljerfarenhet! Vi söker dig som trivs i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

YP- YRKESKLÄDER SÖKER:

SÄLJANDE PLATSCHEF
VÄSTBERGA, SÖDRA STOCKHOLM 

Vilka är YP Yrkesbutiker?
YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker över hela Sverige. YP Yrkesbutikers mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden. I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment såväl som andra varumärken och vi levererar ett komplett sortiment inom kategorierna: yrkes- och profilkläder, samt personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd mm.

Om ledarrollen
Du ansvarar för att våra kunder bearbetas både från vår butik och ute på fältet, i ditt team finns både butikssäljare och hungriga fältsäljare. Som platschef på YP Yrkesbutiker driver du även din egen försäljning på fältet och ansvarar för en egen kundportfölj, detta innebär att du trivs och hämtar energi i kundmöten.
Du har alltid ett övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är du en viktig kulturbärare som visar vägen för dina medarbetare.
Vi har stora planer för vår nya butik i Västberga som innebär att du tar höjd för både expansion och utveckling samt får dina medarbetare att växa med framtiden.

Vi söker dig som har:

  • B2B-erfarenhet
  • Säljerfarenhet som ledare
  • Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
  • En hög affärsmässighet
  • Goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet
  • Branschvana är meriterande

Vi erbjuder
Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butikerna. Du blir en del av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter!

Är detta är rätt utmaning för dig?
Vänta inte, vi arbetar med löpande urval, skicka därför din ansökan redan idag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt nätverk för förpackningsföretag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordiska förpackningstävlingen Scanstar öppnar årets tävling

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tetra Pak lanserar förpackningslösningar för mindre nedskräpning

”Över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren”

Enligt ett pressmeddelande lanserar Tetra Pak i dagarna ett nytt utbud av förpackningslösningar med korkar som är fastsatta på förpackningen. Eftersom korken är fastsatt i förpackningen hoppas man att detta ska leda till mindre nedskräpning

Samtidigt jobbar Tetra Pak vidare med att lansera sugrör av papp. Syftet är att tillmötesgå kundönskemål om större hållbarhetstänk.

Lars Holmquist, Vice vd för Packaging Solutions & Commercial Operations på Tetra Pak, säger: ”Detta är viktiga milstolpar i vår resa mot att utveckla världens mest hållbara livsmedelsförpackningar som är tillverkade helt av förnybara eller återvunna material. ”

Dessa två utvecklingssteg är centrala för att säkerställa att Tetra Paks kunder i Europa ska kunna följa Engångsplastdirektivet (SUP) som ingår i EU:s plaststrategi och är en viktig del av EU:s åtgärder för cirkulär ekonomi. Tetra Pak säger sig därför, med detta i åtanke, ökat takten inom utvecklingen av korkar.

Lars Holmquist: ”Den största utmaningen med fastsatta korkar är den betydande förändring som detta medför för hela värdekedjan. I Europa betyder det att över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren.

redaktionen@branschkoll.se
Annons