Logga in

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

30 mars, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.”

Detta skriver Gelato i ett pressmeddelande där man berättar att man öppnar upp sitt nätverk att använda för alla – utan att betala den avgift man normalt tar.

– Under dessa utmanande omständigheter som påverkar oss alla har Gelato beslutat att ge fri tillgång till vårt nätverk. Detta gör det möjligt för företag med global verksamhet att sprida kritisk information, säger Henrik Müller-Hansen, vd och grundare på Gelato.

Gelatos nätverk av tryckerier spänner idag över 30 länder och majoriteten har än så länge inte påverkats av de internationella transportbegränsningarna, uppger företaget.

– Genom att producera lokalt stärker vi också det lokala samhället. All tryckning sker lokalt och on-demand. Trycksakerna transporteras inte över gränserna.

Läs mer och testa själv på gelatoglobe.com.

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)