Logga in

Gelato får ny kund till API – kopplar upp varumärkesplattform

10 januari, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Frontify, som har ett verktyg för företag att hantera filer, dokument och projekt för marknadsföring, har ingått ett partnerskap med Gelato.

Tyska Frontify har flera olika moduler för att hantera allt som behövs för ett företags marknadsföring. Det handlar om allt från en varumärkesmanual till mediadatabas samt verktyg för att anpassa och producera material för både digital och tryckt marknadsföring och kommunikation.

Genom att Frontify nu ska använda Gelatos API för att ge kunderna direkt tillgång till att skicka iväg sina filer till tryck i Gelatos nätverk gör man det enkelt för användarna att använda tryckt kommunikation i sin marknadsföring.

–Samarbetet med Gelato är ett utmärkt sätt för oss att stärka kapaciteten i vår varumärkeshanteringsplattform. Genom att samarbeta med en global, smart och grön tryckeritjänst lägger vi till ytterligare en del till det vi tror är framtiden för varumärkeshantering, säger Roger Dudler, grundare och vd för Frontify i ett meddelande.

Flyttar trycket från Polen till Norge – ”Klimatet blir säljargument”

(Bild: Marius Dalseg Sætre)

Flyttar hem trycket till Norge – klimatpåverkan mer än halveras.

Elanders Q3: ”Vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt”

Elanders koncernchef Magnus Nilsson. (Bild: Elanders)

– Jag är väldigt nöjd med att vi trots covid-19-pandemin lyckas prestera vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt.

Tre grafiska företag nominerade i kommunikationstävling

Kan prisas i kommunikationstävlingen Publishingpriset.

Trydells Tryckeri, Elanders och Danagårdlitho är nominerade. (mer…)

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!