Gå till innehållet

GDPR-utbildning för produktmediabranschen

Puls

Nätverket Grafkom har i samarbete med Marlaw tagit fram en GDPR-utbildning som riktar sig till företag i kommunikationsbranschen. Den hjälper dig säkra din verksamhet inför bytet av personuppgiftslagen den 25 maj i år.

Alla läsare av Branschkoll Promotion får gå utbildningen till Grafkoms medlemspris. (ange detta i fältet för övrig info vid anmälan)

Den 20 mars hålls utbildningen i Stockholm och kursledarna kommer från Marlaw som specialiserat sig på juridik för marknadsföringsintensiva företag vilket säkerställer att utbildningen blir relevant för alla företag inom produktmedia och grafisk bransch som kursen vänder sig till.

Det handlar både om att säkra den egna verksamheten inför skiftet från PUL till den nya personuppgiftslagen GDPR. Men också om vad som måste göras för att man ska kunna hantera sina kunders uppgifter när man agerar ombud.

Kursen hålls den 20 mars i Stockholm och mer information och anmälan finns på grafkom.se/gdpr.

Om Grafkom:

Nätverket Grafkom är ett medlemsnätverk för företag och organisationer intresserade av utvecklingen och de nya möjligheterna med grafisk kommunikation i en alltmer digital värld. Medlemmar är alltifrån de största grafiska företagen till mindre tryckerier, produktmediaföretag, copyshops, interntryckerier, grafiska skolor, maskin- och materialleverantörer och reklamköpare. Grafkom har idag 200 medlemmar.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll