Gartner positionerar Ricoh som global ledare i ”the Magic Quadrant” för utskriftslösningar

Pressmeddelande från Ricoh 2012-10-29

Gartner har placerat Ricoh i the Leaders Quadrant i sin Magic Quadrant över Managed Print Services Worldwide[1]. MPS – Managed Print Services innebär aktiv styrning och optimering av utskriftsenheter och relaterade affärsprocesser.[2]

Många MPS-tjänster fokuserar på maskiner och utskriftshantering, Ricohs MDS-tjänster Managed Document Services™ levereras via en anpassningsbar modell i fem steg. Strategin ger varje kund en unik lösning som anpassas efter kundens hela informationsflöde. Flödet in till organisationen (input), hantering och bearbetning (arbetsflödet) samt distribution (output), oavsett om informationen är pappersbaserad eller elektronisk. Resultatet är att Ricoh hjälper informationshanterare – som är på kontoret fysiskt, virtuellt eller via mobil – med rätt information vid rätt tillfälle och i rätt format så att de bästa affärsbesluten kan fattas.

– Vi är glada att våra kunder världen över upplever den nivå på affärsresultat som placerar oss i the Leaders Quadrant, säger Sergio Kato, Deputy General Manager, Ricohs Global Marketing Group/Services Business Center. Vi är fast beslutna att fortsätta utveckla arbetet och vi räknar med att leverera omfattande dokumenthanteringstjänster som inte bara rymmer skrivare och multifunktionsenheter utan fokuserar på det som oroar ledningsgrupper mest idag. Dvs. kostnadskontroll, hållbarhet, informationssäkerhet och styrning, effektiva affärsprocesser, förändringsledning, informationshandläggares produktivitet, effektiv informationshantering och strategisk infrastruktur, fortsätter Kato.

Enligt Gartner levererar Leaders utskriftslösningar till många olika typer av kunder, inklusive till de största och mest geografiskt spridda, så de måste verkligen ha en global täckning. De måste visa att de kan leverera dagens utskriftslösningar men också att de har förståelse för och resurser att förbereda för morgondagens utskriftslösningar. Leaders utmärker sig genom att bredda erbjudandet med utskriftstjänster med olika värdehöjande tilläggstjänster. Det resulterar i att de ofta finns med som alternativ på listan över möjliga leverantörer när större och mellanstora företag ska välja utskriftsleverantör.

Hur Ricoh gör
Ricoh fortsätter att arbeta tillsammans med sina kunder för att förstå deras behov och förespråka förändringsarbete och effektivisering. Ricoh är unikt rustat att hjälpa kunder nå sina mål genom ett anpassat och kundfokuserat synsätt. Ricohs MDS-tjänster har inte bara utarbetats för att hjälpa kunder nå bättre effektivitet i dokumenthanteringen, utan också för att förbättra en organisations möjligheter att hjälpa kunder konkurrera på växande globala och anslutande marknader. Strategin riktas mot uramning i produktivitet som är en direkt följd av att anställda spenderar timmar varje dag på att söka efter information som redan finns.

Ricoh säkerställer framgångarna med MDS genom att anlita certifierade projektledare som följer globalt accepterade rekommendationer från PMI (Project Management Institute) för att ligga i framkant när det gäller att känna av nya projektområden, läglighet, milstolpar, budget och forskningsresurser. Projektledare, certifierade enligt ITIL/ISO2001, säkerställer att den förändrade miljön – eller den önskade situationen – styrs effektivt, analyseras och optimeras fortlöpande, och certifierade förändringshandledare underlättar för de anställda under förändringsfasen.

För mer information om Ricohs arbete kring MDS och för gratis information och vägledning – inklusive fallstudier, white papers och videor – besök www.ricoh-europe.com.

SCA höjer priset på massa i Europa

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

16 nordiska vinnare i förpackningstävlingen World Star 2025

WS 25

Förpackningstävlingen World Star har utsett vinnarna för 2025. Här är alla från Norden.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Optigroup ansluter sig till Science Based Targets Initiative

redaktionen@branschkoll.se
Annons

DS Smith har byggt designutställning i wellpapp

bruno mathsson priset
Ämnen i artikeln: DS Smith

Wellpapp är flexibelt, starkt och vackert.

Ämnen i artikeln: DS Smith
redaktionen@branschkoll.se
Annons

GBGT Box utbildar om förpackningens miljöpåverkan – vinner nytt designpris

GBGT Pack 1800
Ämnen i artikeln: GBGT Box

Förra året vann man ett Guldägg i förpackningsdesign. Nu följer man upp projektet med nya ”ärliga förpackningar”.

Ämnen i artikeln: GBGT Box
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso gör stora nedskrivningar – ”krävs mer”

Packaging automation boxing unit 1800
Ämnen i artikeln: Stora Enso

I slutet av förra året meddelade Stora Enso att man gör nedskrivningar på över 8 miljarder kronor.

Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tyskt förpackningsföretag stärker positionen på skandinaviska marknaden genom förvärv

Ringmetall

Tyska Ringmetall expanderar till den skandinaviska marknaden genom att förvärva det finska bolaget Hutek.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte på MCC

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Arkitektkopias rekonstruktion avslutad

Kollage1
Ämnen i artikeln: Arkitektkopia

Fordringsägarna röstade ja till Arkitektkopias plan för skuldnedskrivning.

Förslaget om skuldnedskrivning i Arkitektkopias rekonstruktion röstades igenom utan ändring under planförhandlingen som hölls tisdagen den 14 januari i Solna tingsrätt. Det uppger rådman Evelina Säfwe till Branschkoll.

– Med detta domslut är rekonstruktionen formellt avslutad och den beslutade skuldnedskrivningen i rekonstruktionsplanen kommer nu att verkställas. Berörda parter har röstat ja till planen och ingen har motsatt sig beslutet, säger vd Gunnar Duintjer i en kommentar till Branschkoll.

Branschkoll har tidigare rapporterat om Arkitektkopias rekonstruktion och förslag till nedskrivningar som avser skulder till cirka 200 fordringsägare inklusive Skatteverket.

Gunnar Duintjer blickar nu framåt:

– Arkitektkopia går nu in i 2025 med fokus på att återigen bygga upp en långsiktigt framgångsrik och lönsam verksamhet. Vi vill rikta ett tack till alla de samarbetspartners, leverantörer och kunder som på olika sätt bidragit till att vi nu är igenom denna rekonstruktion, säger Gunnar Duintjer.

LÄS OCKSÅ: Arkitektkopia i rekonstruktion: ”Det förändrar inte den långsiktiga planen”

Ämnen i artikeln: Arkitektkopia
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon tar över vd-rollen på Ettiketto i Sverige

Rikard Johanna Ettiketto 1800
Ämnen i artikeln: Ettiketto

Rikard Ahlin ska fokusera på etikettkoncernens tillväxt i norra Europa.

Johanna Herstedt efterträder Rikard Ahlin som vd för Ettiketto AB. Hon börjar sin nya tjänst 24 februari, meddelar företaget på Linkedin.

Johanna Herstedt har närmast avslutat Volati management program, ett ledarskapsprogram för framtida chefer inom Volati-koncernen. I tidigare roller har hon arbetat som konsultchef inom IT samt marknadsansvarig på ett e-handelsföretag.

Fokus på tillväxt i norra Europa

Rikard Ahlin meddelar att han framöver kommer lägga fokus på vd-rollen för koncernen, Ettiketto Group, där Ettikettos svenska och norska verksamhet samt Beneli ingår. Branschkoll rapporterade i slutet av 2024 om Ettikettos tillväxtplaner och omsättningsmål i en längre intervju.

Annons

– Vi har de senaste åren byggt ett större och starkare Ettiketto AB både genom organisk tillväxt men framför allt genom att integrera de fyra bolag vi förvärvat i Sverige sedan 2020. Under integrationsfasen har jag varit vd i samtliga Svenska bolag och nu när vi är genom den fasen är det dags att lämna över stafettpinnen till Johanna så att jag fullt ut kan fokusera på min roll som vd för Ettiketto Group och vår fortsatta tillväxt där målet är att bli en av de ledande aktörerna i norra Europa, säger han i ett uttalande.

”Hon är rätt person”

Han kommenterar även rekryteringen av Johanna Herstedt som ny vd för det svenska bolaget:

– Ettiketto AB är idag ett välfungerande och starkt bolag med gott renommé på den svenska marknaden och jag är både glad och stolt över att kunna presentera Johanna som ny vd för bolaget. Jag är övertygad om att hon är rätt person att leda bolaget framåt genom att bibehålla vår fina företagskultur och fortsätta utveckla vår verksamhet till långsiktig framgång.

Vill bygga vidare på stark grund

Johanna Herstedt säger att hon är stolt och glad för förtroendet att ta över som vd för Ettiketto AB och att det ska bli spännande att tillsammans med alla nya kollegor bygga vidare på den starka grund Ettiketto etablerat idag.

– Genom marknadens bästa service, bredaste produktutbud, och ett stort engagemang för våra kunder ska vi vara den självklara helhetsleverantören av etiketter och etiketteringsutrustning. Jag ser särskilt fram emot att vara del av den fantastiska företagskultur som är en av framgångsfaktorerna till att Ettiketto är Sveriges ledande etikettbolag.

Ämnen i artikeln: Ettiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons