Logga in

Gå på kurs – vinn fler upphandlingar och sälj mer på Linkedin

10 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nätverket Grafkom fortsätter att satsa på utbildningar för branschen och i mars med extra fokus på försäljning – med två kurser som hjälper företag i branschen att öka sin försäljning.

Bli bättre på offentliga upphandlingar (13 mars)

Alexander Jute som är advokat och specialiserad på bland annat avtals- och immaterialrätt håller tillsammans med sin kollega Jonas Holm en halvdagskurs om offentliga upphandlingar. Bland huvudpunkterna finns:

  • Förfrågningsunderlaget
  • Anbudet
  • Tilldelningen
  • Överklagandet
  • Hur du undviker vanliga misstag

Det blir en fullspäckad halvdag med konkreta tips på hur du maximerar dina chanser att vinna upphandlingar. Läs mer om kursen här.

Sälj mer med Linkedin (6 mars)

Linkedin-experten Olle Leckne som bland annat jobbar på Affärsnätverkarna håller en workshop i hur du ökar din försäljning via Linkedin. Olle har mångårig erfarenhet av det sociala nätverket för professionella och han ser en förändring i köparnas mönster. De väntar inte längre på att bli kontaktade utan använder i stället sociala medier för att undersöka tillgängliga lösningar.

Olle kommer väldigt konkret visa hur du drastiskt ökar dina chanser att till försäljning på Linkedin. Läs mer om kursen här.

Läs mer om båda utbildningarna på Grafkoms webbplats.

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)