Logga in

Gå på kurs – vinn fler upphandlingar och sälj mer på Linkedin

10 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nätverket Grafkom fortsätter att satsa på utbildningar för branschen och i mars med extra fokus på försäljning – med två kurser som hjälper företag i branschen att öka sin försäljning.

Bli bättre på offentliga upphandlingar (13 mars)

Alexander Jute som är advokat och specialiserad på bland annat avtals- och immaterialrätt håller tillsammans med sin kollega Jonas Holm en halvdagskurs om offentliga upphandlingar. Bland huvudpunkterna finns:

  • Förfrågningsunderlaget
  • Anbudet
  • Tilldelningen
  • Överklagandet
  • Hur du undviker vanliga misstag

Det blir en fullspäckad halvdag med konkreta tips på hur du maximerar dina chanser att vinna upphandlingar. Läs mer om kursen här.

Sälj mer med Linkedin (6 mars)

Linkedin-experten Olle Leckne som bland annat jobbar på Affärsnätverkarna håller en workshop i hur du ökar din försäljning via Linkedin. Olle har mångårig erfarenhet av det sociala nätverket för professionella och han ser en förändring i köparnas mönster. De väntar inte längre på att bli kontaktade utan använder i stället sociala medier för att undersöka tillgängliga lösningar.

Olle kommer väldigt konkret visa hur du drastiskt ökar dina chanser att till försäljning på Linkedin. Läs mer om kursen här.

Läs mer om båda utbildningarna på Grafkoms webbplats.

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.

Tryckeri-startup tar in 18 miljoner euro till internationell expansion

Kommer också till Sverige.