Fusion: Två norrländska grafiska aktörer blir en

✔️Blir 40 medarbetare ✔️Här är ägarna till koncernen ✔️Ett gemensamt namn presenteras i höst
Det är satsande Helhet Reklam som nu fusioneras med NRA Repro och tillsammans bildar man en större norrländsk aktör som erbjuder det mesta inom skylt, dekor, print och profil.
– Vi är oerhört glada över denna affär. Fusionen är helt i linje med vår gemensamma strategi, att bli en komplett leverantör inom skylt och dekor i Norrland. Tillsammans blir vi en kraftfull aktör, säger Emelie Jonsson, vd om sammanslagningen, i ett pressmeddelande.
Helhet Reklam har funnits sedan 2005 och de senaste åren har man gjort flera satsningar, bland annat tog man förra året in en ny delägare (Martin Morin), man gjorde också ett förvärv då man köpte Modern Reklam.
LÄS OCKSÅ: Grafisk multiaktör i Umeå förvärvar och hittar tillbaks till profilprodukterna
Funnits sedan 1956
NRA Repro grundades redan 1956, bolaget har idag cirka 20 anställda med en omsättning på strax under 23 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2021-08). Helhet omsatte cirka 10 miljoner vid senaste bokslutet (2020-12). Vidare har NRA precis flyttat in i nybyggda lokaler på Västerslätts industriområde och det är där man kommer hålla till.
Delägare lämnar
Den nya ägargruppen består av: Martin Morin, Markus Jonsson, Marcus Lindh, Emelie Jonsson samt Mattias Adolfsson. Det här betyder att NRAs tidigare delägare Hans Melin och Jörgen Jonasson lämnar sina åtaganden i bolaget den 1 september.
Genom den här affären skapar vi bättre förutsättningar att möta kunderna och framtidens behov, tillsammans ökar vår erfarenhet och kompetens. Vår styrka ligger i att kunna leverera våra tjänster hela vägen från idé till färdig produkt. Det är något som våra kunder uppskattar och som vi kommer fortsätta att utveckla, säger Martin Morin.
”Största affären i Umeå sedan 2002” – Nytt namn presenteras under hösten
Sammanslagningen beskrivs som ”den största affären i Umeå sedan 2002 inom branschen” och det är från NRAs nya lokaler i Västerslätt bolagen kommer utgå. Efter fusionen kommer man sysselsätta omkring 40 personer och stärka upp produktionen av skylt och dekor.
I koncernen finns även varumärkena Grann Profil, Wrap your car (en kedja för foliering av bilar) och Wrappit (som NRA förvärvade 2021) som specialiserar sig inom profilreklam, foliering, dekalkit och stenskottsskydd för bilar och skotrar.
Båda företagen har en bra tillväxt och tillsammans blir vi ännu starkare. Vilket namn som bolaget kommer bära presenterar vi senare i höst, avslutar Emelie Jonsson.