Arlöv

Frontpac söker Produktionsledare

Om Frontpac

Vi har 35 års erfarenhet av offsettryckta förpackningar och erbjuder en unik kompetens inom området. Tillsammans med vår personal och kunder utvecklar och producerar vi den bästa förpacknings- och displaylösningen. 

Vi finns i Arlöv, strax utanför Malmö och är i dag cirka 150 anställda.

Vi producerar och levererar offsettryckta förpackningar till både småföretagare och till flera världskända märken inom bil, vin, spritindustrin och leksaksbranschen. Vi drivs av utmaningar och inget jobb är för stort eller för litet för oss. 

Hela verksamheten är kvalitets- och miljöcertifierad enligt ISO9001 och ISO14001 och vi kan också erbjuda våra produkter FSC®-certifierade.

Rollen som produktionsledare

Är du en engagerad ledare som brinner för coachande ledarskap och att driva förbättringsarbete? Då kan du få möjlighet att bli en viktig roll i ett växande företag. 

Som produktionsledare på Frontpac kommer du agera som spindeln i nätet. Tillsammans med dina kollegor kommer du ansvara för att produktionen har allt som behövs för att verksamheten ska flyta på så effektivt som möjligt. Du får ett utmanande och stimulerande arbete inom ett område där du kommer ha stor möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. 

Du ansvarar för att leda och planera arbetet för dina avdelningar vilket är både omväxlande och utmanande. 

Du ansvarar bland annat för:

  • Att leda och fördela arbetet av skiftgående personal.
  • Utvecklingssamtal och kompetensutveckling av personal.
  • Att säkerställda kvalitén och leveranserna av våra offsettryckta förpackningar. 
  • Att kontinuerligt driva förbättringsarbete och effektivisering av vår tillverkning.
  • Att arbetsmiljö, arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal följs.
  • Sammanställning av rapporter och information. 

Är du den vi söker?

Vi värderar driv och ambition högt och du bör vara noggrann, strukturerad, ansvarstagande och trivas med ett högt tempo. Du bör också kunna skapa en delaktighet bland personalen och alltid försöka förbättra processen och flödet i vår produktion. Som person är du lyhörd, strategisk och framför allt coachande. 

Vi vill att du har några års erfarenhet av produktionsledning, gärna inom tillverkningsindustrin. Har du jobbat med Lean-produktion, 5s eller liknande är det meriterande.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språkkunskaper är meriterande. 

Vi erbjuder en heltidstjänst på Skandinaviens ledande företag inom branschen. Vår målsättning är att vara det självklara valet för såväl anställda som kunder. Ansök idag via jobb@frontpac.se och märk din ansökan med ”Produktionsledare”. 

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden är slut.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Lessebo expanderar inom lyxförpackningar – han ska leda satsningen

Lessebo Paper gör en strategisk satsning på den skandinaviska marknaden genom att rekrytera Christofer de la Motte som ny Key Account Manager.

Fokus kommer att ligga på att expandera Lessebo Papers marknadsandelar inom lyxförpackning i Skandinavien.

Det svenska pappersbruket producerar och säljer papper under varumärkena Scandia 2000, Lessebo Luxury Packaging, Kaskad och Colorit.

Christofer kommer närmast från OnePartnerGroup där han arbetade som försäljningschef.

”Det känns mycket bra att börja arbeta för Lessebo Paper med tanke på deras hårda arbete när det gäller miljö och har nu positionerat sig som en av de mest miljövänligaste pappersproducenterna. Det är dessutom ett attraktivt varumärke med en stark produktmix som ligger helt rätt i tiden.”

Christofer de la Motte
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Ett lyckligt slut” säger Petter Stordalen när han lämnar bokbranschen

Norska förlaget Strawberry Publishing, som Petter Stordalen drog igång 2018, ägs nu till 83 procent av Bonnier efter att Stordalen sålt sina sista andelar till det svenska storförlaget. För ett år sedan köpte Bonnier 70 procent av aktierna och nu har man tagit över de sista delarna från Stordalen.

– Det här är bara slutet på början för ett förlag som ska fortsätta skriva historia, säger Petter Stordalen.

Nu byter man också namn till Bonnier Norsk Forlag AS. 2020 låg omsättningen på 150 miljoner norska kronor.

Ett lyckligt slut säger hotellmagnaten i pressmeddelandet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper tillsätter Kent Blom som ny vd för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal.

Nuvarande vd för Arctic Paper Grycksbo går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernens finanschef som är vd för bruket i Munkedal. 

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som vd i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”.

Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons