Logga in

Fronta söker Marknadskoordinator

21 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Fronta är Sveriges starkaste återförsäljarkedja inom produktmedia. Våra medlemmar brinner för att skapa effekt och öka såväl försäljning som varumärkesvärden för våra kunder. Och tiden talar för oss. Produktmedia är en av de kanaler som står starkast i dagens föränderliga mediavärld.Fronta har expansiva planer och söker nu en marknadskoordinator med den unika egenskapen att både hantera kedjans interna administrativa uppgifter såväl som utåtriktat arbete mot våra medlemmar och kunder.

Det innebär att kunna arbeta självständigt, fokuserat och strukturerat och samtidigt använda ditt kreativa sinne och framåtanda. Låter det omöjligt? Det tror inte vi. Vi tror att du finns därute, redo att ta sig an en nyckelroll i kedjan som vill leda utvecklingen inom produktmedia.

Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet inom försäljning/ marknadsföring.

Goda kunskaper i svenska, finska och engelska är också meriterande.

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)

Etiketter och tryckpapper av gräs

Det nya materialet är till 50 procent gjort av gräs – med bland annat kraftigt minskad vattenåtgång vid tillverkningen. Papperet som lanserades 2017 finns nu också som etikettmaterial.  (mer…)