Fredrik Kullberg på Apotek Hjärtat är Sveriges bäste marknadschef

Resumés event ”Sveriges bästa marknadschef” avgjordes i förra veckan.

Web to print-aktören Pixartprinting fördubblar offsetkapaciteten

Ämnen i artikeln: Pixartprinting
Ämnen i artikeln: Pixartprinting
redaktionen@branschkoll.se
Annons

14 exempel på Augmented Reality kopplat till trycksaker

Ämnen i artikeln: Augmented reality
Ämnen i artikeln: Augmented reality
redaktionen@branschkoll.se
Annons

2014 blir sista året för Gula sidorna på papper

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd på Navii i Västerås

Ämnen i artikeln: Navii
Ämnen i artikeln: Navii
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Q3: Positivt Elanders förbättrade marginalen

Ämnen i artikeln: Elanders
Ämnen i artikeln: Elanders
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elle gör fem omslag med prinsessan

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Billes investerar 60 miljoner

Billes samlar sina tre bolag under ett tak och i ett bolag. (Bild: Billes)

Billes storinvestering som Branschkoll tidigare skrivit om börjar nu falla på plats. Senaste årens förvärvade verksamheter i Contact Tryck & Reklam och Fototext ska in i samma fastighet. Produktionsytan byggs ut med 2 800 kvadratmeter i en investering på totalt 60 miljoner kronor enligt ett meddelande från företaget. Tidigare har man sagt att som en del av detta läggs 15 miljoner kronor i nya digitala tryckpressar.

Målet är att bli en av de största, grafiska aktörerna i Norden. Idag är man 100 medarbetare med en omsättning på 200 miljoner kronor.

– Investeringarna gör att vi blir ett grafiskt företag med ett produktutbud som är enormt. Dessutom blir vi väldigt konkurrenskraftiga. Vi har väldigt positiv syn på framtiden, säger Niklas Bille i ett meddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Första xerox-kopian var starten på resan mot det papperslösa kontoret

Ämnen i artikeln: Xerox

Idag, den 22 oktober fyller den xerografiska tekniken 75 år. Chester Carlsons första kopia blev grunden för Xerox och stora delar av dagens grafiska bransch.

Uppfinningen gjorde företag mer effektiva i sin verksamhet – både administrativt och kommunikativt. På vägen fick tryckerierna ny teknik som till slut förändrade hela branschen.

Xerox firar med temat ”The Next 75” och frågan är vad som under dessa år kommer att hända med  de 3.000 miljarder sidor som printas årligen i världen (IDC)? Nästa steg blir att fortsätta hjälpa företag att effektivisera dokumenthanteringen. Och det handlar till stor del om digitalisering.
– Idag är det många som vill bli av med papper på kontor, säger IDCs Angèle Boyd till Mashable. Och Xerox är en av spelarna.

Mashable har skrivit intressant om Xerox utveckling som är minst sagt omvälvande. (artikeln har inspirerat till detta inläggs rubrik)

Chester Carlson var en serieuppfinnare som även var utbildad fysiker och advokat. Han fyllde sina anteckningsböcker med uppfinningar av många olika slag, bland annat en roterande reklamskylt, en regnkappa med rännor och en skoputsmaskin. Carlsons vision vid tidpunkten för hans Astoria-experiment var ”att göra kontorsanställda lite mer produktiva och kontorsarbete lite enklare och mindre tråkigt”.

Bilden kommer från Xerox

Ämnen i artikeln: Xerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Komori återvänder till Ipex

redaktionen@branschkoll.se
Annons

IRM: 2013 började trögt för de nordiska reklammarknaderna

Ämnen i artikeln: IRMReklammarknaden
Ämnen i artikeln: IRMReklammarknaden
redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]